Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:54:38 GMT

جشنواره جهانی فیلم «مونترال» لغو شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۱۵۶

جشنواره جهانی فیلم «مونترال» لغو شد

مسئولان برگزاری جشنواره جهانی فیلم «مونترال» کانادا در فاصله یک ماه مانده به آغاز به شکل ناگهانی از لغو این رویداد سینمایی خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از گازت مونترال، چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا که طبق برنامه قرار بود از تاریخ ۲۳ اوت تا سوم سپتامبر (اول تا دوازدهم شهریور) برگزار شود بر اساس اعلام مسئولان برگزاری در سال ۲۰۱۹ برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رویداد سینمایی در بیانیه‌ای ضمن اعلام وقفه یک ساله عنوان کرد خود را برای دوره باشکوه در سال ۲۰۲۰ آماده خواهد کرد اما اشاره‌ای به دلیل اصلی لغو این جشنواره سینمایی نکرد. 

جشنواره فیلم مونترال در چند سال اخیر با مشکلات متعدد مالی مواجه بوده است و از سال ۲۰۱۴ شهر مونترال و کمپانی «Telefilm» حمایت‌های مالی خود از جشنواره را قطع کردند. دو سال بعد آن نیز کمپانی «Cineplex» به سبب خروج شمار زیادی از کارکنان جشنواره به سبب عدم پرداخت معوقات مالی، به حمایت مالی خود از جشنواره پایان داد. 

کارکنان جشنواره مونترال دلیل قطع همکاری خود با این رویداد سینمایی را عدم اطمینان مالی و مدیریت ناکارآمد «سرژ لوزیک» بنیانگذار و رئیس جشنواره مونترال عنوان کرده بودند. 

ژوئن سال گذشته نیز اداره مالیاتی استان کِبک کانادا با طرح شکایتی در دادگاه عالی خواستار تعطیلی جشنواره فیلم مونترال به دلیل عدم پرداخت نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار مالیات شد. 

جشنواره جهانی فیلم مونترال قدیمی‌ترین جشنوارهٔ فیلم در آمریکای شمالی و یکی از جشنواره‌های رده الف مورد تأیید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF، فیاپف) است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم مونترال جشنواره های سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان