Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@12:54:21 GMT

انگلیسی‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۵۳۴

انگلیسی‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند

سید محمدجواد ابطحی امروز در اصفهان در خصوص تشکیل جلسه کبرا در دولت انگلیس برای بررسی وضعیت نفت‌کش توقیف شده اظهار کرد: برگزاری این جلسات حاصلی برای انگلیس نخواهد داشت، اگر کاری از آن‌ها برمی‌آمد تا الان انجام داده بودند، اقدامات اخیر آن‌ها مانند رفتن به مجمع‌ها و برگزاری کنفرانس‌ها هم به خاطر این است که روحیه خود را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شواهد حاکی از آن است که حوادث این چند وقت اخیر بر روی کشور‌های منطقه و کشور‌های همسایه عربی اثرگذار بوده و آن‌ها متوجه شدند اگر بر ایران اسلامی به عنوان برادر خود اتکا کنند بهتر تا دست گدایی به طرف قدرت‌های بیگانه که هزاران مایل از اینجا فاصله دارند و صرفاً به دنبال منافع خود هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: کشور‌های منطقه و همسایه ایران امروز می‌دانند اگر در منطقه خودمان این تعامل را داشته باشیم و دست ابرقدرت‌ها را کوتاه کنیم همه مشکلات منطقه حل خواهد شد.

اقدامات ایران درباره توقیف نفت‌کش خود

وی افزود: ایران در خصوص توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق طرح شکایتی تقدیم کرده و اخطار‌های لازم را هم داده است، اما کار اقدام متقابل ایران بر اساس قواعد حقوقی شکل گرفت.

ابطحی اضافه کرد: مهم‌ترین قاعده حقوقی که در تنگه هرمز رعایت نشده قاعده عبور بی‌خطر هست، نفت‌کش انگلیسی به اخطار‌هایی که به آن در این باره داده شده اعتنا نکرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: ایران می‌تواند در مجامع حقوقی با استفاده از قواعدی که از سمت نفت‌کش انگلیسی رعایت نشده است جواب آن‌ها را بدهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین شورای امنیت هم نمی‌تواند علیه ایران قطع‌نامه‌ای صادر کند، معاون وزیر خارجه روسیه هم موضع قوی در این رابطه داشت و حق را به ایران داده بود بنابراین اگر رأی‌گیری شود در صورت وجود عهدنامه هم امکان دارد که آن را وتو کند.

اتمام‌حجت ایران با دزدان دریایی در خلیج‌فارس

ابطحی با تأکید بر اینکه برای اولین بار دزدان دریایی باید بفهمند که مدیریت خلیج‌فارس با ایران مقتدر است، یادآور شد: دزدان دریایی باید بدانند اگر ایران تاکنون در این خصوص صحبتی نمی‌کرده و تعامل داشته به خاطر اتمام‌حجت بوده که کشوری نیست که از قواعد بین‌المللی سرپیچی می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در مسأله برجام در مجامع بین‌المللی مشخص شد چه کسانی از قواعد سرپیچی می‌کنند و ناقض قرارداد‌ها و مفاد بین‌المللی هستند.

دست برنده ایران در مسأله نفت‌کش‌ها

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پشتیبانی و حمایتی که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها از دولت و این حرکت سپاه در توقیف نفت‌کش انگلیس انجام دادند و مردم همیشه در صحنه دست برنده با ایران است.

وی با اشاره به نقش وزارت امور خارجه در این بحث ابراز داشت: در این وادی وزارت خارجه می‌تواند نقش بیشتری داشته باشد، با قدرت عمل کند، شفاف صحبت کند و از صحبت‌های دوپهلو خودداری کند.

ابطحی در پایان درباره مطالبه گری ایران درباره نفت‌کش خود توصیه کرد: باید به دنبال آن باشیم که حق خود را بگیریم، زیرا حق دادنی نیست، گرفتنی است، ایران می‌تواند بحث نقض قوانین و حقوق بین‌الملل دریا و کشتی‌رانی توسط انگلستان را مطالبه و برای عبور از تنگه هرمز عوارض امنیت وضع کند.

به گزارش فارس، دولت انگلیس در پی انتشار خبر توقیف یک فروند کشتی این کشور در تنگه هرمز اقدام به تشکیل نشست کمیته اضطراری خود -COBRA-کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انگلیس تنگه هرمز ایران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی

در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طبق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکار‌های تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

نهادها:

• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس

• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ

• شرکت البیت سیستم بریتانیا

• شرکت مگیت پارکر بریتانیا

• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:

• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس

• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا

• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح

• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیرو‌های مسلح

• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا

• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس

• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهاد‌های مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می‌باشد.

تمامی نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...