Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد رویکرد توکیو در قبال اعزام نیروی نظامی برای شرکت در ائتلاف دریایی در غرب آسیا و خاورمیانه بی‌تغییر می‌ماند و این کشور قصد شرکت در چنین ائتلافی را ندارد.

 

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که آمریکا اعلام کرد در تلاش برای تشکیل ائتلافی‌ است که ناظر بر روند کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز دوشنبه جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به توکیو سفر کرد. هر چند این سفر در پی اختلافات اقتصادی اخیر بین سئول و توکیو صورت گرفته، اما بولتون در مورد ایران نیز با مقام‌های ژاپنی گفت‌وگو کرد.

 

آن‌ طور که خبرگزاری ژاپنی کیودو گزارش داده است، بولتون موضوع شرکت ژاپن در ائتلاف دریایی را مطرح کرده‌ است.

 

یک مقام دولت ژاپن نیز به این خبرگزاری گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار با وزیر خارجه، تارو کونو، در مورد ایران گفت‌وگو کرده اما جزئیات بیشتری ارائه نشده‌ است.

 

کیودو می‌گوید: «آمریکا از متحدان خود می‌خواهد تا پرسنل، شناور و بودجه‌ نگهبانی از تنگه هرمز را تامین کنند.»

 

بولتون با شوتارو یاچی، رئیس دبیرخانه امنیت ملی ژاپن و دستیار نزدیک به شینزو آبه، نخست‌وزیر آن کشور، نیز دیدار و گفت‌وگو کرده‌ است.

 

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن، روز سه‌شنبه اول مردادماه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وقوع تغییر در موضع پیشین وزیر دفاع این کشور مبنی بر عدم اعزام نیروهای دفاعی ژاپن در همراهی با طرح پیشنهادی آمریکا، گفت: «موضع همان است که وزیر ایوایا گفت.»

 

تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن، پیشتر گفته بود که کشورش هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به خلیج فارس و پیوستن به ائتلاف آمریکا با عنوان «تامین امنیت کشتیرانی در منطقه» ندارد.

 

در همین ارتباط، روز دوشنبه شینزو آبه تاکید کرده بود همچنان قصد دارد به تلاش‌های خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه دهد.

 

آقای آبه گفته بود: «سنت روابط دوستانه بین ژاپن و ایران به گذشته‌ها باز می‌گردد.»

 

پیشتر نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر این‌ که آقای آبه قصد دارد تلاش‌ها برای میانجی‌گری میان واشینگتن و تهران و کاستن از تنش‌ها در غرب آسیا را، پس از انتخابات سنا، ادامه دهد؛ انتخاباتی که روز یک‌شنبه انجام شد و به پیروزی هوادارن سیاسی‌اش انجامید.

 

خبرگزاری «جی‌جی پرس» ژاپن نیز ۱۹ تیرماه گزارش داده بود که نخست‌وزیر آن کشور در حال بررسی انجام دیدار تازه‌ای با رئیس‌جمهوری ایران، در جریان نشست سران ملل متحد در نیویورک است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ائتلاف آمریکا تنگه هرمز ژاپن خلیج فارس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندانی چون داریوش ارجمند، هادی ارزم، هوشنگ جاویدی و... در محل برج آزادی تهران آغاز شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیر عامل صندوق هنر، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی و جمعی از هنرمندان در این مراسم شرکت دارند.

آغازگر این برنامه اجرای قطعه «ای ایران» توسط ارکستر نظامی بود.

خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ما است و ما به این خطه  تنها نگاه جغرافیایی نداریم.

وی در ادامه افزود:‌ خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است. در سفر به یکی از کشورها در بازدید از موزه‌های آن کشور هر آنچه توضیح می‌دادند جز تاریخ ما نبود. ایران فرهنگی ما اساسا نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محسور باشد.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ما به خلیج فارس افتخار می‌کنیم و آن را از حوزه های مهم تمدنی خود می‌دانیم.خلیج فارس را بستر اتفاقات غرور آفرین می‌دانیم و خداوند را برای این داشته ها شاکریم.خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و بخشی جداناپذیر از تاریخ فرهنگ کشورمان خواهد درخشید.

به گزارش آنا، ۱۰ اردیبهشت مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند