Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عصر سه شنبه در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی استان گفت: خراسان رضوی در اقلیم خشک و نیمه خشک واقع شده است و در تراز منفی سفره‌های آب زیرزمینی بیشترین سهم را در کشور دارد، از این رو باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای تغییر رویکرد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او ادامه داد: سطح زیرکشت سبزی و صیفی جات در استان ۶۷ هزار هکتار است که حدود ۵۰ هزار هکتار مربوط به کشت سبزیجات و جالیز است و میزان تولید در این سطح زیرکشت برابر با پنج هزار هکتار کشت گلخانه‌ای است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید در هر هکتار گلخانه ۱۰ برابر کشت آبی است و هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند.   اورانی افزود: تا کنون ۳۷۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی اجرا شده است که این رقم در سال ۹۲ حدود ۱۱۸ هکتار بود.   او تصریح کرد: تعهد ابلاغی استان در بخش ایجاد کشت گلخانه‌ای در سال کنونی ۲۲۵ هکتار است.

انتهای پیام//ف.س اجرای ۳۷۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد

کریمی مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ۱۰ سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

وی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.

وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد