Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید جواد بنی کمالی دبیر برگزاری اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارکرد: اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین 13 مرداد ماه 98، به مدت سه روز در گلستان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: احیای آیین های سنتی ازدواج اقوام، ترویج سنت ازدواج آسان و پایدار، ایجاد شادی و نشاط در جامعه ، پر کردن اوقات فراغت ،  ایجاد اشتغال موقت برای تعدادی از جوانان و هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برگزاری موسیقی و رژه اقوام مختلف، برگزاری آئین های ازدواج و اجرای موسیقی زنده از برنامه های پیش بینی شده در افتتاحیه این جشنواره میباشد.

بنی کمالی خاطر نشان کرد: در روز دوم این جشنواره، برنامه موسیقی اقوام، آئین های ازدواج و همچنین برنامه طنز اجرا خواهد شد.

بنی کمالی ضمن بیان اینکه 12 قومیت در این جشنواره حضور دارند، اضافه کرد: قومیت های سیستانی، ترکمن، کتولی، کرمانج، بلوچ و دو گروه از شهرهای بندر گز و کردکوی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

وی همچنین از برگزاری غرفه های نمایشگاهی خدمات ازدواج، سوغات، صنایع دستی اقوام و طبخ غذاهای سنتی اقوام مختلف در مراسمات ازدواج در خلال جشنواره خبر داد.

دبیر جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین گفت: اقوامی ازاستانهای خراسان شمالی و رضوی، مازندران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان و بوشهر و 6 قومیت استانی جهت شرکت در این جشنواره دعوت شده اند.

بنی کمالی : همزمان با برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین، اولین مجمع سیاستگذاران ازدواج کشور نیز در گلستان تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ازدواج آسان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گلستان در سال 98 از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان مرکز دبیرخانه سمن های ازدواج کشور معرفی شده است، به زودی تمامی سمن های ازدواج کشور جهت برگزاری برنامه هایی به گلستان سفر می کنند.

بنی کمالی یادآور شد: استان گلستان مرکز ازدواج آسان در کشور می باشد و تمام سعی ما بر این است تا به مرکز ازدواج پایدار ارتقاء یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته جوان بزرگترین مراسم تجلیل از جوانان برتر کشور را در استان گلستان با استقبال بیش از 7 هزار نفر برگزار کردیم.

بنی کمالی ضمن بیان اینکه در طول این جشنواره ازدواج واقعی سه قومیت نمایش داده خواهد شد، ادامه داد: پیش بینی شده است روزانه 30 تا 50 هزار نفر از این جشنواره استقبال کنند.

وی همچنین بیان داشت: اختتامیه این جشنواره با حضور وزیر ورزش و جوانان، اجرای موسیقی اقوام، آئین های ازدواج، حضور استند آپ کمدی کشوری ،اجرای مراسم عقدکنان یک زوج سیل زده استان و مراسم نورافشانی برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در پایان ضمن بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره خانه جوانان استان گلستان میباشد، تصریح کرد: در خلال جشنواره غرفه ای به رسانه ها اختصاص داده شده است تا به انعکاس اخبار جشنواره بپردازند.

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج ایجاد اشتغال ایران زمین سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع