Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@02:49:30 GMT

چگونه کارت المثنی سوخت بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۸۸۹

چگونه کارت المثنی سوخت بگیریم؟

خبرگزاری میزان- دریافت کارت المثنی سوخت دارای فرایند خاصی است که باید توسط مالک خودرو طی شود. تاریخ انتشار: 20:34 - 01 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۷۰۱

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، پس از مدت‌ها گمانه زنی سرانجام ۲۰ مردادماه زمان استفاده از کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این شرکت از تمامی مالکان خودرو و موتور سیکلت‌ها درخواست کرد حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند تا از صحت عملکرد کارت سوخت اطمینان حاصل شود.

اما به دلیل اینکه چند سالی، کارت سوخت کنار گذاشته شد، کارت برخی از مالکان خودرو مفقود شد یا رمز آن به فراموشی سپرده شد.

مالکانی که کارت سوخت آن‌ها مفقود شده باید برای صدور کارت المثنی فرایند اداری خاصی را طی کنند که برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.

اشخاص حقیقی: بر این اساس مالک یا وکیل قانونی آن باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

اشخاص حقوقی: معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز به همراه داشتن مدارک هویتی، دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی می‌توانند با ارائه مدرک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات موردنیاز اقدام کنند، خودرو‌های لیزینگی اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.

مدارک شناسایی وسیله نقلیه: کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر.

تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس + ۱۰، واریز مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در دفاتر پلیس +۱۰ و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از دیگر کارهای است که مالکان برای دریافت کارت سوخت المثنی باید انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت سوخت خودرو مفقود پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ عرب فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند. 

سرهنگ عرب اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • برگردید تا غرق نشوید
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه