Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:49:39 GMT

هندیجان موزه دفاع مقدس می خواهد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۵۲۳۱

هندیجان موزه دفاع مقدس می خواهد

علی بویری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکمیل یادمان شهدای گمنام در این شهرستان یکی از مصوبات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است اعتبار مناسبی برای تکمیل و توسعه این یادمان اختصاص داده شود.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هندیجان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای این پروژه در مرحله جذب است، افزود: علاوه بر این امسال نیز از سرجمع اعتبارات شهرستانی منابع مالی دیگری برای یادمان اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری هندیجان با اشاره به ضرورت تأسیس موزه دفاع مقدس در این شهرستان، افزود: این موزه می‌تواند در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: بر همین اساس از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواسته شده تا با اعزام کارشناسان خود به این شهرستان نسبت به جانمایی فنی و انجام کارشناسی‌های اولیه برای این موزه اقدام کند.

۱۸ فروردین روز مقاومت مردم هندیجان

بویری در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری روز مقاومت هندیجان، گفت: در جریان بمباران هوایی رژیم بعثی در ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۵ نفر از شهروندان هندیجانی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به منظور زنده نگهداشتن و پاسداشت یاد شهدای این حمله هوایی، روز ۱۸ فروردین در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز مقاومت مردم این شهر نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، در ساعت ۱۳ هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۷ سه نقطه از مناطق شهری هندیجان بوسیله دو جنگنده متجاوز رژیم بعثی مورد حمله هوایی قرار گرفت.

۹۹۳۱/‏۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هندیجان باغ موزه دفاع مقدس فرمانداری هندیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.

کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.

با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد