Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان، روسای ستادی و اداره ها و همچنین اعضای شورای صنعت، معدن و تجارت استان به مشکلات در عرصه صنعت، معدن و تجارت گیلان اشاره کرد و افزود: وحدت رویه و همگرایی در رسیدن به تعالی گیلان در استان وجود ندارد .

امام جمعه رشت با بیان اینکه قوانین مصوب از سال ۱۳۴۱ معضلی برای انفال و منابع طبیعی گیلان شده است، اظهار کرد: گاهی مواقع به قوانین مذکور استناد می شود که مبنای حقوقی و عقلانی ندارد و این امر بلایی برای استان شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحتی، خواستار همگرایی محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی، استانداری و دستگاه قضا برای اجرای طرح های صنعتی و معدنی در گیلان شد و بیان کرد: دانشگاه یک موقعیت سیال علمی است و وزارت صمت برای پیشبرد اهداف خود باید از آن استفاده کند .

وی، همکاری با محیط زیست و دستگاه قضا در برطرف کردن بسیاری از مشکلات صنعت گیلان را تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: متولیان امر باید تلاش کنند تا سرمایه گذاران وارد استان شوند .

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کوه خواران، دشت خواران، جنگل خواران و دریاخواران مانع تولید در استان هستند، خاطرنشان کرد: مجوزی که برای اجرای پروژه ها صادر می شود باید دارای وحدت رویه باشد .

فلاحتی با ابراز خرسندی از روند روبه بهبود واحدهای تولیدی گیلان در پایان سال ۹۷ و سال جاری، یادآور شد: واحدهای تولیدی ورشکسته استان را فعال کنید زیرا اگر این واحدها احیا شوند کارگران و نیروهای بخش تولید بر می گردند .

وی با بیان اینکه نبود نظارت جدی بر سامانه های قدیم و جدید معضلی برای واحدهای تولیدی گیلان است، اظهار کرد: نظارت مسئولان بر امور حائز اهمیت است .

امام جمعه رشت به فقر پنهان گیلان در زیر سرسبزی این استان اشاره کرد و افزود: امروز شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه اقتضا می کند رونق تولید داشته باشیم .

فلاحتی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی گیلان خصوصی هستند جای افتخار است، بیان کرد: تولیدکننده را تشویق کنید ضمن اینکه میدان تولید زمانی توسعه پیدا می کند که رقابت باشد .

وی، گیلان را میدان کار و تلاش دانست و تصریح کرد: در صدور مجوزها به ویژه در مسائل زیستی محیطی توجه ویژه داشته باشید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زیست محیطی مشکلات منابع طبیعی ولی فقیه قوانین مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی گردید.

وی افزود در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌گردد و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه گردید. 

رستگاری اظهار داشت در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی می‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان