Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری فرانسه در نشست خبری با رییس جدید کمیسیون اروپا در پاریس نسبت به همکاری سازنده با نخست‌وزیر جدید انگلیس درباره ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه امروز سه شنبه ضمن تبریک به بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید بریتانیا اظهار امیدواری کرد که «هر چه سریعتر» همکاری خود با جانسون را نه تنها درباره «برگزیت»، بلکه در مورد مسائل بین‌المللی نظیر تنش کنونی با ایران آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

استقبال ترامپ از نخست وزیری جانسون

ماکرون در نشست خبری مشترک با «اورزولا فن در لاین،» رییس کمیسیون جدید اروپا در پاریس گفت: زمانی که بوریس جانسون رسماً به نخست‌وزیری بریتانیا منصوب شود، با او تماس خواهم گرفت.

گفتنی است، ترزا می فردا استعفای خود را به ملکه الیزابت دوم تقدیم خواهد کرد؛ سپس بوریس جانسون با حضور در کاخ باکینگهام مأموریت تشکیل دولت را برعهده خواهد گرفت.

ترزا می پس از رد سه‌باره برگزیت توسط پارلمان اروپا، با فشارهای درون حزبی مواجه و ناگزیر به استعفا شده بود.

شایان ذکر است، در مراسم معرفی نخست وزیر جدید انگلیس، بوریس جانسون به عنوان رئیس حزب محافظه کار معرفی گردید.

در رأی‌گیری نهایی که میان بیش از ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار انجام شد، جانسون با کسب ۹۲ هزار ۱۵۳ رأی در مقابل ۴۶ هزار و ۶۵۶ رأی هانت، رهبر حزب و نخست‌وزیر جدید انگلیس لقب گرفت.

حوزه‌های رأی گیری روز دوشنبه ساعت ۱۶ به وقت محلی تعطیل شد. جانسون روز چهارشنبه بعد از ظهر به عنوان نخست وزیر جایگزین ترزا می‌خواهد شد.

ترزا می که با وجود تلاش‌های مکرر نتوانست طرح خود را برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در پارلمان به تصویب برساند ماه گذشته از رهبری حزب محافظه کار استعفا کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی امانوئل ماکرون بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود