Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزایش ۱۵ درصدی شهریه دوره پیش‌دبستانی مورد موافقت قرار گرفته و از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری و تجسمی استان در ابتدای شهریور خبر داده شد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سال جاری به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه افزایش 15 درصدی شهریه دوره پیش‌دبستانی مورد موافقت قرار گرفت و از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری و تجسمی استان در ابتدای شهریور خبر داده شد.

در بخشی از این جلسه، فرماندار قم با تأکید بر موردتوجه قرار دادن فضاهای آموزشی توسط شورای شهر و شهرداری اظهار داشت: توسعه شهر باید در مسیری باشد که فضاهای آموزشی هم در نظر گرفته‌شده باشد.

مرتضی حیدری افزود: اراضی متعلق به شهر بوده درنتیجه شهر نیازمند فضاهای مختلف آموزشی، بهداشتی و .. است، شهرداری باید برای مناطقی مثل شهرک انسجام و یا روبه‌روی بوستان علوی هم فضای آموزشی در نظر بگیرد.

حیدری مسئول آموزش را نهاد آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: مهدکودک را بهزیستی به عهده دارد و مجلس بودجه‌ای برای دوره پیش‌دبستانی در نظر نگرفته است و اگر برای آموزش سلیقه‌ای فکری نشود با یک بحران مواجه خواهیم شد.

در ادامه جلسه معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با بیان اینکه کل فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان در 5 محور برنامه‌ریزی‌شده است، عنوان کرد: فعالیت‌های بصیرتی و تربیتی در 20 پایگاه، مهارت‌های هنری در 10 پایگاه، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارورزی در 56 هنرستان و مهارت‌های تربیت‌بدنی در 25 فضای سربسته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ناصر حمزه‌ای گفت: کاری که امسال انجام شد و سال گذشته نبود توافقی بود که با اداره کل اتباع انجام شد، در این توافق کلیه دانش آموزان اتباع و دانش آموزان جامعه المصطفی به‌صورت رایگان از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای اوقات فراغت دانش آموزان ابراز کرد: همچنین نزدیک به 250 نفر از دانش آموزان سایر استان‌ها را برای زیارت حضرت معصومه آماده می‌کنیم که به زیارت بیایند.

بیش از 800 مربی پیش دبستانی در مازندران جذب شدند740 میلیارد ریال برای دوره‌های پیش دبستانی در مناطق محروم و 2 زبانه اختصاص یافتمدارس ابتدایی و پیش دبستانی در یزد تعطیل شد

معاون فرهنگی وتربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: شورای دانش‌آموزی در حال حاضر در اصفهان حضور دارند و نزدیک به 400 نفر از دانش آموزان را  برای مسابقات ورزشی آماده می‌کنیم که به مسابقات کشوری اعزام شوند.

حمزه‌ای در پایان از برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای هنری و تجسمی دانش آموزان در اول شهریور برگزار خبر داد.

 سپس میرپناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: با توجه به اهمیت فوق‌العاده‌ای که برای دوره پیش‌دبستانی قائلیم نیازمند حمایت همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم، همچنین به دلیل بی‌بضاعتی مناطق حاشیه‌ای خواهان افزایش مدارس مشارکتی به 50 مدرسه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 500 الی 600 هزار تومان سال قبل بوده که امسال با توجه به نرخ تورم خواستار افزایش این رقم هستیم.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.
وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.
به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل