Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه، اول مردادماه) با صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس که در رأس هیأتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی(حماس) به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت و گو کرد. 

لاریجانی در این دیدار تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی همیشه حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و مساله فلسطین را با حساسیت تام پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه تا پیش از این ارتباط برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل پنهانی بود اما امروز به صورت علنی عنوان کرد: با این حال آنها در پروژه‌های دیگر خود همچون سوریه و عراق ناموفق بودند که در موضوع فسلطین نیز این گونه خواهد بود؛ چرا که ظرفیت امروز گروه‌های فلسطینی و حزب‌الله با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که آمریکایی ها در تحریم ایران چیزی کم نگذاشتند، اظهار کرد: آنها قصد داشتند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و در داخل کشورمان تنش ایجاد کنند اما در هیچ یک موفق نبودند و حتی این توطئه‌ها باعث اتحاد بیشتر میان گروه‌های مختلف سیاسی شد.

لاریجانی همچنین پروژه «معامله قرن» را از ابتدای آن شکست‌خورده دانست و افزود: غیر از چند کشور مرتجع عربی هیچ کشوری این موضوع را جدی نگرفت، به خصوص که ترامپ که نقطه ضعف وی نگاه بازاری به حوزه سیاست خارجی است، وضعیت موجهی در عرصه بین‌الملل ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایران حمایت از فلسطین را واجب اسلامی می داند، خاطرنشان کرد: باید مسیر مقاومت را دنبال کرد و این تنها راه ایجاد پشیمانی در دشمنان فلسطین است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: با ایجاد وحدت میان گروه‌های فلسطینی با پروژه آمریکایی «معامله قرن» مقابله می‌کنیم

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و مشورت با مسئولان جمهوری اسلامی، گفت: امروز منطقه در شرایط حساس و دشواری به سر می‌برد لذا باید سطح همگرایی خود را افزایش دهیم و مانع از نفوذ اسرائیل و آمریکا در منطقه شویم. 

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به چارچوب‌های پروژه آمریکایی «معامله قرن» اظهار داشت: ایده کلی این پروژه، حل و فصل مسأله فلسطین به نفع اسرائیل است ضمن اینکه آنها نمی‌خواهند قدس پایتخت فلسطین باشد.

وی ادامه داد: همچنین آمریکا و اسرائیل برنامه‌ای برای برچیدن شهرک‌های کرانه باختری ندارند و همواره موانعی بر سر راه تشکیل دولت فلسطینی قرار می دهند.

العاروری درباره وضعیت فلسطینیان مهاجر بیان داشت: آمریکایی‌ها قصد دارند حق فلسطینیان در بازگشت به میهنشان را سلب کرده و کاری کنندکه آنها در همان کشوری که هم اکنون در آن به سر می‌برند برای همیشه مستقر شوند، همچنین هدف دیگر آنها از این پروژه، بازآرایی منطقه است که به همین منظور مسیر اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را در پیش گرفتند اما موفق نشدند. 

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان درباره اقدامات حماس در مقابله با پروژه «معامله قرن» خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله برای ما ایجاد وحدت میان گروه‌های فلسطینی است و برای هرگونه رویارویی با این پروژه آمادگی داریم و ماه همیشه در کنار ایران به عنوان محور مقاومت خواهیم بود و در مقابل توطئه های امریکا و اسرائیل علیه ملت ایران جبهه واحد هستیم.

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمنان در عرصه های مختلف اظهار کرد: دشمن سال‌هاست که با اتخاذ سیاست‌های مختلف همواره تلاش کرده تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که همواره شکست خورده و اکنون در تدابیر و توطئه های جدید خود علیه مردم ایران نیز به بن بست رسیده است.

وی افزود: دشمنان همواره تلاش کردند تا نقش ایران را در منطقه کمرنگ کنند اما شاهد مأیوس شدن آنان هستیم و ایران نقش بسزایی در حل و فصل مسائل منطقه ای دارد.

ترقی متذکر شد :امروز نه تنها هیچ کدام از حیله ها و اهداف دشمنان محقق نشده بلکه برعکس باعث اقتدار بیشتر ایران در سطح جهان شده است .

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: بدون شک روابط ایران و همسایگان نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه ها و تلاش دشمن برای نابودی و انزوای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و یقینا دولت سیزدهم توفیق های بسیاری در این زمینه کسب کرده و به زودی شاهد خروج آمریکا از منطقه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟ نمی‌شود؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد