Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@09:06:19 GMT

ترامپ در واکنش به نخست‌وزیری جانسون

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۶۶۶۰

ترامپ در واکنش به نخست‌وزیری جانسون

رئیس‌جمهوری آمریکا با استقبال از انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در توئیتر نوشت: او فوق‌العاده خواهد بود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که پیش‌تر از کاندیداتوری بوریس جانسون برای ریاست دولت انگلیس استقبال کرده بود، در توئیتی نوشت: تبریک به بوریس جانسون بابت این که نخست‌وزیر جدید انگلیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عالی خواهد بود.

او پیش از این درباره کاندیداتوری بوریس جانسون برای جانشینی ترزا می، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس اعلام کرده بود: وزیر امور خارجه پیشین انگلیس، نخست‌وزیر فوق‌العاده‌ای می‌شود. من همواره او را دوست داشتم. نمی‌دانم که او انتخاب می‌شود یا خیر، اما فکر می‌کنم که او مرد بسیار خوب و با استعدادی است.

بوریس جانسون هم پیش‌تر گفته بود، چنانچه نخست‌وزیر انگلیس شود، با رئیس‌جمهوری آمریکا قدرتمندانه تعامل خواهد کرد.

در همین حال، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و اورسولا فون درلاین، رئیس منتخب کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری مشترک، انتخاب جانسون به نخست‌وزیری انگلیس را تبریک گفتند. فون درلاین ابراز امیدواری کرد تا با رئیس جدید دولت انگلیس همکاری‌های سازنده‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهوری فرانسه هم با تأیید صحبت‌های رئیس منتخب کمیسیون گفت: تبریکات گرم من بابت انتخاب بوریس جانسون. بسیار دوست دارم با او در اولین فرصت ممکن نه تنها درباره بریگزیت بلکه درباره مسائل بین‌المللی مانند تنش با ایران که از موضوعات روزمره ما به شمار می‌رود، کار کنم.

ماکرون گفته است که فرانسه، انگلیس و آلمان درباره چالش‌های بین‌المللی کاملا هماهنگ هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بوریس جانسون رئیس جمهوری آمریکا نخست وزیر انگلیس سازمان سیا ایران و بولیوی یوسف بن علوی مزدک میرزایی ویروس نیل غربی کارت سوخت بیت کوین رمزارز کره شمالی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم