Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
فریاد زدن تنیسورها
بعضی از بازیکنان تنیس حرفه ای در بازی، زمان ضربه زدن به توپ موقع بازدم، صدای بلندی تولید میکنند بر اساس تحقیقات به عمل آمده این کار کارایی آن ها را افزایش میدهد .
در 10 سال گذشته در مسابقه های تنیس حرفه ای سر و صدای بیشتری از زمین بازی به گوش میرسد . تنیس بازان با هر حرکت راکت تنیس خود جیغ و فریاد می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص در تنیس زنان این پدیده با وجود بازیکنانی مانند ماریا شاراپوا و ویکتوریا آزارنکا که عملاً جیغ میزنند ، شایع تر است.
- یکی از علل جیغها و فریادهایی که بازیکن های تنیس زمانیکه به توپ ضربه میزنند اینست که یک اسلحه واقعی برای پرت کردن حواس حریف است.
بازیکنانی که با قدرت بیشتری فریاد میزنند اغلب دیده میشود که رقیب قدری دارند. زمانی یک صدای غیرمنتظره با حالت ضربه زدن به توپ همراه میشود رقیب کندتر عکس العمل نشان میدهد برای این که صدای بازیکن نمی گذارد که صدای حرکت توپ به گوش برسد و به این ترتیب تعداد خطاهای وی تا حد قابل توجهی افزایش می یاید.
برمبنای محاسبات ما صدا سبب میشود پرتاب توپی که با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در حرکت است با یک خطای 60 سانتیمتری درک شود. به نظر میرسد که فریاد توانایی دقت کردن به یک عملکرد چندحسی را محدود میکند .
علت فریادزدن تنیسورهاهنگام ضربه زدن
- یکی دیگر از علل جیغ زدن تنیسورها موقع ضربه زدن این است که این اتفاق بخاطر عکس العمل به ضربه ها است باعث میشود سرعت توپ 3. 8 درصد افزایش پیدا کند. در سرو این سرعت به پنج درصد میرسد . از طرفی افزایش سرعت تأثیر زیادی روی کاهش توانایی و انرژی تنیسور ندارد، بلکه این موضوع فعالیت ماهیچه ها را بالا می برد. بعلاوه تولید صدا در بازدم نشان میدهد که عملیات تنفس بدرستی انجام میشود .
- فریاد زدن تنیسورها موقع ضربه زدن به ورزش‌کار کمک میکند که با استرس هم مقابله کند. برخی از ورزشکاران با تولید صدا در بازدم انگیزه بیشتری پیدا میکنند .
فریاد زدن تنیسورها موقع ضربه زدن
* سازمان جهانی سلامت اعلام نموده است بالاترین صدا باید 70 دسیبل باشد و درصورتی که از این عدد بالاتر برود الودگی صوتی به حساب می آید .
* درصورتی که این فریاد بصورت طبیعی نباشد و ورزش‌کار برای ایجاد صدا بخود فشار بیاورد به ضررش تمام خواهد شد و تمرکزش از بین میرود . به همین خاطر تنیسور باید بدن خود را رها کند تا در در برابر ضربه عکس العمل طبیعی از خود نشان دهد. همچنین باید تمرکزش روی مسابقه باشد تا اینکه آن را روی فریاد کشیدن صرف کند.
گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

صفحات اپلیکیشن خودرا در کمترین زمان بسازید
مشهد،کیش با مناسب ترین قیمت
آیا می دانید خروج سخت مدفوع خشک باعث ...
آیا می خواهید به کانادا مهاجرت کنید
خرید اقساطی جهیزیه
تور بلیط باکو،هر هفته دوشنبه،پنجشنبه
پیشنهادی ویژه برای خوش گذرانی با همسرتان
با 30 هزار تومان سیم کارت دائمی بخر
50 گیگابایت اینترنت رایگان
خرید کیف و کفش کوهنوردی
با کیفیت ترین کیف و کفش کوهنوری
کفش،کیف،کوله با کیفیت و جدید از کوهنوردی

تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...) سایر مطالب ورزشی
کوچک کردن سینه در آقایان با ورزش

بیوگرافی گابریل کالدرون سرمربی جدید پرسپولیس

مشخصات یک راکت پینگ پنگ خوب چیست و انواع آن کدامند؟

بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی

بیوگرافی حسین ماهینی

علت اینکه تنیسورها هنگام ضربه زدن فریاد می‌زنند چیست؟

انواع کش ورزشی

اطلاعات قبل از خرید توپ والیبال

پرش بانجی جامپینگ چیست ؟ تاریخچه و دانستن نکاتی درباره آن

بیوگرافی شیخ دیاباته مهاجم جدید استقلال

انجام حرکات ورزشی می تواند باعث تقویت عضلات گردن شود

تریکینگ چیست؟ تاریخچه و چگونگی انجام آن
سایر مطالب ورزشی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرحاشیه و بی‌کیفیت مثل پرسپولیس - سپاهان/ فقط اعتراض و فریاد!

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان از هفته بیست و پنجم لیگ برتر شامگاه چهارشنبه برگزار شد و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

اتفاقات این دیدار را می‌خوانید:

* هواداران سپاهان که به شدت از قضاوت حیدری ناراحت بودند او را طرفدار پرسپولیس لقب دادند و معتقد بودند او تمام سوت‌هایش به نفع سرخپوشان تهرانی خورده است.

* مورایس در تمامی طول بازی نسبت به قضاوت بازی میدان معترض بود و اعتقاد داشت او به نفع پرسپولیس سوت می‌زند.

* در هنگام شروع نیمه دوم، هواداران پرسپولیس با روشن کردن فشفشه و وسایل دودزا جو عجیبی را در ورزشگاه به وجود آورده بودند به طوری که دود تمام ورزشگاه را گرفته بود.

* هواداران پرسپولیس علیه رامین رضائیان شعار داده و به سوی او بطری پرتاب می‌کردند. جو ورزشگاه به شدت متشنج شده بود و طرفداران دو تیم بدترین الفاظ را نسبت به یکدیگر ابراز داشتند.

* اوسمار ویه را که از نتیجه به دست آمده راضی بود بارها با فریادهایش از بازیکنان تیمش می‌خواست که بهتر بازی کرده تا بتوانند دروازه سپاهان را باز کنند.

* با توجه به تساوی استقلال برابر تراکتور، فشار زیادی بر روی تیم پرسپولیس بود و طرفداران پرسپولیس خواستار زدن گل از بازیکنان بودند.

* با اینکه قرار بود بخشی از سکوها که در حال بازسازی است خالی بماند اما به دلیل ازدحام زیاد هواداران مجبور شدند این قسمت را باز کرده تا تعداد زیادی از هواداران در آنجا مستقر شده تا به تماشای بازی بنشینند.

* در پایان بازی اعضای کادر فنی و بازیکنان دو تیم با کادر داوری صحبت کردند که در این میان هر دو تیم نسبت به قضاوت حیدری اعتراض داشتند.

کد خبر 6094688

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • سرزمین محبوب من ؛ محمد نوری
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • حذف زود هنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • پرحاشیه و بی‌کیفیت مثل پرسپولیس - سپاهان/ فقط اعتراض و فریاد!
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری