Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهر نوشت: رژیم صهیونیستی به تازگی و طی چند روز اخیر گسترده‌ترین عملیات تخریب منازل فلسطینیان از سال ۱۹۶۷ تاکنون را در قدس اشغالی کلید زده است. این عملیات گسترده در قدس اشغالی و مناطق حومه‌ای آن کلید خورده است. صهیونیست‌ها از رهگذر این عملیات خصمانه قصد دارند شهرک‌های صهیونیست نشین در قدس اشغالی را گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشغالگران با استفاده از بلدوزرهای خود در حال تخریب ۱۱۶ واحد مسکونی در ۱۵ آپارتمان در منطقه وادی الحمص واقع در روستای صور باهر در جنوب شرق قدس اشغالی هستند.

بر اساس اعلام شاهدان عینی بیش از ۵ هزار نظامی صهیونیست با در دست داشتن تجهیزات سنگین برای تخریب منازل فلسطینی‌ها به منطقه مذکور یورش برده اند.

به تازگی نیز فیلمی از تخریب منازل فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست منتشر شده است که پس از این عمل نظامیان صهیونیست شادی و خوشحالی می‌کنند.

هدف صهیونیست‌ها از تخریب منازل چیست؟

رژیم صهیونیستی مدعی شده که عملیات گسترده تخریب منازل فلسطینی‌ها را به این دلیل انجام می‌دهد که آپارتمان‌های مذکور در نزدیکی دیوار حائل قرار گرفته اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی عملاً این منطقه مسکونی را که متعلق به فلسطینی‌ها است به یک پادگان نظامی تبدیل کرده اند.

بسیاری از این خانه‌ها در سال ۲۰۱۵ و با کسب مجوزهای قانونی ساخته شده اند و عملاً ادعای صهیونیست‌ها در خصوص اینکه این منازل غیر قانونی ساخته شده باطل است.

صهیونیست‌ها در حالی ادعا می‌کنند که این عملیات گسترده به دلایل امنیتی صورت می‌گیرد که هدف اصلی آنها در کوچ اجباری فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها و در نهایت تحقق رؤیای یهودی سازی قدس به شمار می‌رود.

صهیونیست‌ها از دیرباز به دنبال آن هستند تا به زعم خود قدس اشغالی را از حضور فلسطینی‌ها پاک کرده و ساکنان اصلی را جایگزین آنها کنند.

مناطقی که در معرض تخریب قرار گرفته اند براساس توافق صورت گرفته میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستیجزو مناطق «ا» و «ب» به شمار می‌رود و در واقع تحت کنترل تشکیلات خودگردان قرار دارند اما اسرائیل با زیر پاگذاشتناین توافق اقدام به حمله به این مناطق کرده است.

این اقدام صهیونیست‌ها در واقع برای سنجیدن میزان واکنش‌های جهانی صورت می‌گیرد چرا که صهیونیست‌ها عملیات گسترده‌تری در سر دارند و به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی به دنبال زمینه سازی برای تخریب مسجد الاقصی است.

تل آویو تلاش می‌کند با تخریب‌های کوچک‌تر اذهان و افکار عمومی در فلسطین و جهان را برای یک تخریب گسترده و حساسیت برانگیز آماده کنند که همان تخریب مسجد الاقصی است.

البته گسترش شهرک سازی ها و متصل کردن این شهرک‌ها به یکدیگر در مناطق متعلق به فلسطینی‌ها یکی دیگر از اهداف رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. پیشتر نیز گزارش‌های رسانه‌ای خبر از ساخت یک خط راه آهن که از روستای صور باهر می‌گذرد و به قلندیا ختم می‌شود داده بودند؛ خط راه آهنی که تمام زمین‌ها و ساختمانهای فلسطینی‌ها در مسیر خود را می بلعد.

با توجه به آنکه دیگر مناطق فلسطینی‌ها در این مسیر قرار دارند باید در آینده شاهد تخریب منازل موجود در این مناطق نیز باشیم.

سعودی‌ها بازهم سکوت کردند!

این اقدام صهیونیست‌ها با موجی از واکنش‌ها و محکومیت‌ها در میان کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی رو به رو شده است. از حوثی های یمن گرفته تا حزب الله لبنان و اردن، فرانسه، سازمان ملل، عفو بین الملل، اتحادیه اروپا، روسیه.... این عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه خانه و کاشانه فلسطینی‌ها را محکوم کرده اند.

در حالیکه قریب به تمام این کشورها و گروه‌ها اقدام مذکور رژیم صهیونیستی را یک جنایت جنگی محض خوانده اندکشورهای مرتجع عرب مانند عربستان و امارات مجدداً در این خصوص سکوت کرده و مانند دیگر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها هیچ موضع گیری خصمانه‌ای در قبال تل آویو از خود نشان نداده اند.

عربستان که به ادعای خود خادم حرمین شریفیین و رأس جهان عرب و اسلام به شمار می‌آید نه تنها هیچ گاه به وظایف خود در قبال مسائل مهم جهان عرب و اسلام عمل نکرده بلکه هموار در راستای سیاستهای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مسلمانان و اعراب قدم برداشته است.

گرچه مجامع بین المللی و کشورهای جهان تنها به صدور بیانیه و ابراز نگرانی در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی بسنده کرده اند و همواره پا را از این حد و مرز فراتر نمی‌گذارند اما عربستان و امارات حتی در این حد نیز سعی می‌کنند وجهه خود را در برابر صهیونیست‌ها تخریب نکرده و جایگاهشان را نزد تل آویو از دست ندهند.

لزوم بازنگری سازشگران درباره رابطه با اسرائیل

اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینی‌ها به قدری نامعقول بوده که حتی صدای رهبران فلسطینی که خود را از گروه‌های مقاومت جدا کرده و مسیر سازش با سران رژیم صهیونیستی در پیش گرفته تا به زعم خود به این شیوه مسأله فلسطین را با صلح و بدون درگیری حل و فصل کنند را نیز درآورده است. صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به این مسأله واکنش نشان دادهاند.

این واکنش‌ها به حدی بوده که در حال حاضر سخن از لغو توافق نامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی و بازنگری در خصوص رابطه با این رژیم مطرح است؛ موضوعی که دیر یا زود سران سازش کار فلسطین باید در این خصوص یک تصمیم جدی گرفته و یک بار برای همیشه به موضوع همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و مذاکره و سازش با تل آویوپایان داده و به صف مجاهدان و گروه‌های مقاومت فلسطین که گزینه مقاومت مسلحانه در برابر سازش را انتخاب کردهاند بپیوندند.

در هر صورت باید گفت که رژیم صهیونیستی اگر بازخورد و واکنش محکم و قاطعی از سوی جامعه جهانی در خصوص تخریب منازل فلسطینی‌ها در مقیاس کوچک‌تر دریافت نکند اقدام به گسترش آن می‌کند تا حدی که در نهایت ممکن است این حرکت گستاخانه صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را نیز شامل شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا، تاکید کرد که ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی بامداد امروز بار دیگر جنایتی تازه را علیه بیمارستان شفا و مناطق مجاور آن مرتکب شد.

این جنبش عنوان کرد جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه هرگز پیروزی را برای نتانیاهو و ارتش نازی و جنایتکار آن به ارمغان نمی‌آورد.

در این بیانیه آمده است شکست و ناتوانی جامعه بین‌الملل و سازمان ملل در اتخاذ تدابیر مناسب و لازم علیه رژیم صهیونیستی به منزله چراغ سبز برای ادامه نسل‌کشی این رژیم در غزه است.

حماس بار دیگر از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط دعوت کرد به مسوولیت‌های خود در حمایت از تاسیسات پزشکی و بهداشتی باقی مانده در نوار غزه عمل کنند.

کد خبر 6057832 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا
  • صدوشصت‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» | حمله‌ صهیونیست‌ها در هنگام سحر و افطار افزایش می‌یابد
  • صدوشصت‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» | حمله‌های صهیونیست‌ها عمدا در هنگام سحر و افطار افزایش می‌یابد
  • حمله‌های صهیونیست‌ها عمدا در هنگام سحر و افطار افزایش می‌یابد
  • طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال ۱۶ درصد از نوار غزه
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را رها کرده
  • افشای اسناد محرمانه اسرائیل در ایران که به ضرر صهیونیست‌ها بود! + فیلم
  • حمله گسترده حزب الله به ۹ پایگاه ارتش اسرائیل / قرار گرفتن ۸۰۰۰ جسد فلسطینی زیر آوار‌های غزه
  • حمله گسترده حزب الله به 9 پایگاه ارتش اسرائیل/قرار گرفتن ۸۰۰۰ جسد فلسطینی زیر آوارهای غزه
  • تظاهرات در سئول در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه