Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@22:17:19 GMT

مخالفت کنگره با جنبش جهانی تحریم اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۲۳۸

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) با تصویب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور مخالفت خود را با جنبش جهانی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) با تصویب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور مخالفت خود را با جنبش جهانی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده این طرح با ۳۹۸ رأی موافق و ۱۷ رأی مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار حزب دموکرات قرار دارد. در این قطعنامه عنوان شده جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی تلاشی برای مشروعیت‌زدایی از رژیم اسرائیل است.

این قطعنامه در ماه مارس (اسفندماه سال گذشته)، اندکی بعد از آن معرفی شد که انتقاد‌های «ایلهان عمر»، یکی از نماینده‌های مسلمان کنگره از رژیم صهیونیستی عمق نفوذ لابی‌های حامی این رژیم در سیاست آمریکا را آشکار کرد.

عمر بهمن‌ماه سال گذشته، بعد از آنکه به نفوذ لابی موسوم به «کمیته امور آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در صحنه سیاست آمریکا اشاره کرد به هدف گسترده حملات رسانه‌ها و سیاستمداران جریان اصلی در آمریکا تبدیل شد.

هرچند عمر پیش از آن هم هم به دلیل حمایت از کمپین موسوم به «بایکوت اسرائیل» (بی‌دی‌اس) از سوی لابی‌های صهیونیستی تحت فشار بود، اما جنجال تازه پس از آن آغاز شد که «گلن گرینوالد» روزنامه‌نگار تحقیقی با انتشار توییتی پرسید چرا عمر و «رشیده طلیب» دیگر نماینده مسلمان کنگره، به دلیل انتقاد از اسرائیل مورد حمله اعضای کنگره قرار گرفته‌اند.

عمر در پاسخ به این سوال، در توییتی که اشاره تلویحی به صهیونیست‌هاست، نوشت: «همه‌اش به خاطر بنجامین‌هاست پسر.»

در واکنش به این توییت، «باتیا اونگار سارگون» از دبیران نشریه صهیونیستی «فوروارد» به انتقاد از عمر پرداخت و از او پرسید که فکر می‌کند چه کسی سیاستمداران آمریکایی را حمایت مالی می‌کند.

عمر به صراحت پاسخ داد: «آیپک.»

با وجود آنکه حمایت آیپک و دیگر بنیاد‌های صهیونیستی از سیاستمداران آمریکایی موضوعی مخفی نیست و حتی بخشی از مبالغ پرداختی به نامزد‌های ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا به صورت عمومی اعلام می‌شود، اما اشاره رسمی یک عضو کنگره به این موضوع امری کم‌سابقه است و همین موضوع موجب شد تا همین دو توییت عمر را با سیلی از واکنش‌های رسانه‌ها و سیاستمداران حامی رژیم صهیونیستی مواجه کند. طبق معمول، در این واکنش‌ها برای فشار به عمر به انگ «یهودستیزی» توسل شده است.

فشار‌ها علیه‌ای نماینده کنگره آمریکا تا آنجا ادامه یافت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار استعفای وی شد و عمر به دلیل فشار‌ها مجبور شده است بابت مواضعش عذرخواهی کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا مجلس نمایندگان مخالفت جنبش جهانی تحریم اسرائیل قطعنامه سازمان سیا ایران و بولیوی یوسف بن علوی مزدک میرزایی ویروس نیل غربی کارت سوخت بیت کوین رمزارز کره شمالی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد

جنبش حماس فلسطین در واکنش به بسته شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد این اقدام هیچ‌گونه مشروعیتی به این رژیم در اشغال سرزمین فلسطین نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بسته شدن مسجدالاقصی در الخلیل توسط اشغالگران نقض آشکار حرمت مسجد و حق عبادت در آن و نیز پافشاری در یهودی سازی آن است که مردم انقلابی ما اجازه آن را نخواهند داد.

رژیم صهیونیستی به بهانه عید یهودی «پسح»، مسجدالاقصی را به مدت ۲ روز به روی نمازگزاران فلسطینی بست و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد.

حماس اعلام کرد: این اقدام باطل هیچ گونه مشروعیتی برای اشغال سرزمین و مقدسات ما نخواهد داشت.

این جنبش از توده های مردمی و نیروهای مقاومت خواست به مقابله با این اقدامات تجاوزکارانه علیه سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ادامه دهند.

صبح امروز چهارشنبه تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید