Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:13:49 GMT

خرید گندم در قوچان بیش از سه برابر افزایش داشت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۴۴۷

خرید گندم در قوچان بیش از سه برابر افزایش داشت

هادی رجایی نیا شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان افزود: میزان خرید گندم در سال گذشته هشت هزار تن بوده و این در حالی است که فصل خرید گندم به پایان نرسیده و با ورود گندمِ بخش مرزی باجگیران این میزان افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در راستای مولد شدن روستاها، باید سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی برای همه آن‌ها تدوین شود اضافه کرد: تاکنون این سند برای دهستان قوچان عتیق، شیرین دره و شش روستای دولت‌خانه تدوین‌شده است که همه مدیران اجرایی علی‌الخصوص بانک‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قوچان گفت: دستورالعملی استانی مبنی بر ضرورت اسکان مدیران در شهرستان محل خدمت ابلاغ‌شده است و مدیران غیر ساکن باید هرچه سریع‌تر در خصوص این موضوع تعیین تکلیف کنند.

رجایی نیا با اشاره به قرار داشتن در هفته مهارت‌آموزی و کارآفرینی و برگزاری نمایشگاه فنی و حرفه‌ای در این شهرستان گفت: قوچان در بسیاری از حرفه‌ها کمبود مهارت دارد و از طرفی هم توان آموزشی بالایی در جامعه وجود دارد و  شاید حلقه مفقوده‌ای در این بین وجود داشته که ظرفیت ایجاد شغل محقق نشده است از این رو  برگزاری نمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند این حلقه گمشده بوده و در ایجاد شغل مؤثر باشد.

وی نماز جمعه را سنگر اتحاد و همبستگی در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه و ظرفیت بسیار رفیعی دارد که باید از این جایگاه استفاده کافی و وافی را ببریم.

رئیس شورای اداری شهرستان قوچان با یادآوری نهم مردادماه روز اهدای خون گفت: متأسفانه این شهرستان وضعیت خوبی در فرهنگ خون دادن ندارد در حالی که اهدای خون، اهدای زندگی و نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم همگانی است.

رجایی نیا  پرداخت مالیات را از آموزه‌های دینی خواند که از بدو اسلام وجود داشته و افزود: مالیات به‌عنوان منبع تأمین مالی دولت محسوب می‌شود که نیازمند برقراری عدالت اجتماعی در این حوزه است و باید پایه‌های جدید مالیاتی که عمدتا افراد با سرمایه‌های کلان هستند و از پرداخت آن فرار می‌کنند شناسایی شوند.

امام‌جمعه قوچان نیز در این جلسه گفت: کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی باید به یک برنامه‌ریزی مدون داشته باشند و اولویت‌ها، برنامه‌ها و اهداف ترسیم‌شده توسط نظام اسلامی را در حوزه کاری خود مشخص کنند.

 حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی افزود: اهدافی که در نظام اسلامی ترسیم می‌شود باید ویژگی جمهوریت داشته باشد یعنی مشخص باشد که مردم در کجای آن قرار دارند و بعد از آن توجه به مشروعیت است که سازگاری با مبانی اسلم دارد یا ندارد.

امام‌جمعه قوچان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید علاوه بر داشتن برنامه‌ به اتفاقات خاص و حوادث غیرمترقبه نیز توجه کنند.

حجت‌الاسلام دستجردی با تأکید بر اینکه دشمنان برای نظام اسلامی برنامه‌ریزی دارند و با حاشیه‌سازی به دنبال ایجاد خستگی در مسیر حرکت هستند افزود: جمهوری اسلامی ثمره مقاومت است نه سازش و مذاکره و  اگر حرکت انقلابی نبود امروز جریان مقاومت در تمام دنیا گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی با گلایه از عدم حضور برخی مدیران در نماز جمعه افزود: مردم مطالبه جدی نسبت به این موضوع دارند که چرا مدیران در نماز جمعه و حتی نماز جماعت مساجد حضور پیدا نمی‌کنند و مسئولان باید پاسخگوی مردم در این زمینه باشند.

مدیر شعبه تأمین اجتماعی قوچان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان دارای ۱۷ هزار و ۹۸۵ نفر بیمه‌شده اصلی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه‌شده تبعی است که شش هزار و ۱۵۹ نفر آن مستمری‌بگیر  هستند.

هادی ابوالحسن زاده بابیان اینکه در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پرهزینه بوده و پردرآمد نیست افزود: ماهانه ۸۰ میلیارد ریال حقوق مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود که خوشبختانه علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها تا به امروز یک روز هم در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأخیر نداشته‌ایم.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: دولت برای ۳۲ شغل مثل کارفرمایان کشاورزی، دامپروری و خبازی‌ها یارانه پرداخت می‌کند اما کارگران ساختمانی مشمول این قانون نیستند و حق بیمه‌های این گروه از پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌شود.

مدیر شعبه تأمین اجتماعی قوچان گفت: در حال حاضر این شهرستان دارای سه  هزار نفر کارگر ساختمانی است.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی جلسه شورای اداری برداشت گندم قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال مجموع سطح زیرکشت گندم ۶ میلیون هکتار است که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته او، اولین برداشت خوشه های طلایی گندم در هفته اول فروردین از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان آغاز شد و همچنان استان های خوزستان، ایلام و جنوب استان فارس اضافه شدند.

سهرابی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، هرچند درصدی از افزایش تولید بدلیل آن است که برداشت نسبت به سال قبل ۱۰ روز زودتر آغاز شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه بیش از ۱۱۵۰ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم هستند و در مناطق معتدل و سرد کشور عملیات داشت و مبارزه با بیماری و کودپاشی مزارع ادامه دارد.

او با بیان‌ اینکه ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: وزارت جهاد پیگیری لازم برای دریافت وجوه کشاورزان را انجام داده است, براین اساس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع تر بودجه را در اختیار وزارت جهاد قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر