Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شیخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود سخت‌گذر بودن مسیر برخی از شبکه‌های گازرسانی روستایی در آذربایجان‌غربی، ۶۶ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که یک رکورد در نوع خود به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۵۰ روستا از مجموع ۲ هزار و ۷۸۰ روستای آذربایجان‌غربی به دلیل داشتن جمعیت بالای ۲۰ خانوار، قابلیت گازرسانی دارد و عملیات گازرسانی به این تعداد جزء برنامه‌های شرکت گاز استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علاوه بر این عملیات گازرسانی به ۳۹۹ روستای استان نیز آغاز شده است و اکنون در سراسر آذربایجان‌غربی در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.

شیخی اظهار داشت: عملیات گازرسانی به ۴۰۰ روستای دیگر نیز در دست مطالعه یا پیمان‌سپاری است که با اجرایی شدن عملیات گازرسانی به این روستاها، جمعیت روستایی برخوردار در استان به ۸۳ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در خصوص اعتبارت امسال شرکت گاز استان نیز گفت: طی سال‌ جاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه گازرسانی در بخش‌های مختلف شهری، روستایی و صنعت اختصاص یافته است که امیدواریم با جذب این اعتبار به اهداف مشخص خود در این حوزه برسیم.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی به شهرهای استان نیز اضافه کرد: وضعیت برخورداری از گاز طبیعی در شهرهای آذربایجان‌غربی مطلوب بوده و ۴۱ شهر از ۴۵ شهر این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که این آمار برخورداری ۹۹.۴ درصدی جمعیت شهری این استان را نشان می‌دهد.

«شیخی» در خصوص گازرسانی به بخش صنعت در این استان طی سال جاری گفت: در این بخش به لحاظ اهمیت جایگزینی سوخت بخش صنعت، اهداف مطلوبی را هدف‌گذاری کرده ایم و امیدواریم در سال جاری گازرسانی به حدود ۴۰۰ واحد صنعتی، دامداری و مرغداری انجام شود.

آذربایجان‌غربی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت است؛ توسعه گازرسانی روستایی و شهری از جمله مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی به شمار می رود.

۷۵۱۰/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته جمعیت اظهار کرد: افزایش جمعیت متأثر از عوامل مختلفی است که علاوه بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و سلامت جسمانی، عامل فرهنگی، تغییر رویکرد و سبک زندگی نیز در آن به طور محسوسی تاثیرگذار است.

 نیر الهامی افزود: طبق اجرای قانون جوانی جمعیت، مدیران مربوطه در این حوزه وظیفه دارند با تمام توان در راستای برگزاری برنامه‌های تعریف شده در حوزه جوانی جمعیت تلاش نمایند.

وی گفت: نباید اجازه دهیم افزایش جمعیت سالمندان و کاهش نیروی جوان به یک بحران اساسی تبدیل شود.

 الهامی از برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه خبر داد و گفت: این رویداد از ۲۶ اردیبهشت در تالار وحدت ارومیه برگزار می‌شود و در این رویداد دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی، نخبگان، مدیران، رسانه‌ها، خانواده، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی از لحاظ عملکرد حوزه جوانی جمعیت ارزیابی و از برترین‌های این حوزه قدردانی به عمل خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور