Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در زمانی به سر می بریم که مردم به نان شب خود محتاج هستند خاطر نشان کرد: در این شرایط ایجاد وزارت خانه جدید با هزینه های چند هزار میلیاردی صحیح نیست و این مساله که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، مشکلات معیشتی مردم حل می شود تنها در حد یک وعده بوده و نظیر این وعده ها را از روحانی زیاد شنیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی و خروج آن از دستور کار مجلس اظهار داشت: تا کنون سه بار لایحه تشکیل این وزارت خانه به مجلس آمده و هر سه بار نمایندگان با آن مخالفت کردند؛ هر تعداد دیگر این طرح در دستور کار مجلس قرار بگیرد هم در نهایت مجلس آن را رد می کند.

وی در ادامه افزود: وقتی یک بار با درخواست دولت وقت این وزارت خانه ادغام و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، دیگر ضرورتی ندارد بار دیگر با صرف هزینه‌های گزاف این وزارت خانه دوباره تفکیک شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه پیش از این ادغام وزارت بازرگانی هزینه‌هایی به کشور تحمیل کرده عنوان کرد: ساختمان های زیادی مربوط با این وزارت خانه در تهران و همچنین سازمان های مربوط به آن در کل استان های کشور وجود داشته که آنها به فروش رفته اند؛ تجهیزات همه این ساختمان ها و ادارات کل نیز دیگر وجود ندارد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: به غیر از دلایل کارشناسی که برای عدم تشکیل این وزارت خانه وجود دارد، اگر این وزارت خانه بخواهد به هر نحوی که شده دوباره تشکیل شود، همه این هزینه ها دوباره باید انجام شود و رقم بالایی را بر روی دست دولت و بودجه بیت المال خواهد گذاشت.

موسوی لارگانی در ادامه افزود: نیروهایی که در وزارت بازرگانی مشغول کار بودند همه تعدیل شده و یا خود را بازخرید کردند که در صورت تشکیل این وزرات خانه، بار دیگر باید تعداد زیادی نیرو به بدنه دولت جذب شود که همه این ها برای نظام هزینه بر بوده است.

وی با بیان اینکه در زمانی به سر می بریم که مردم به نان شب خود محتاج هستند خاطر نشان کرد: در این شرایط ایجاد وزارت خانه جدید با هزینه های چند هزار میلیاردی صحیح نیست و این مساله که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، مشکلات معیشتی مردم حل می شود تنها در حد یک وعده بوده و نظیر این وعده ها را از روحانی زیاد شنیده ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تصریح کرد: این وعده هم مانند وعده های قبلی نتیجه ای ندارد و بهتر است به جای ایجاد هزینه های سنگین برای نظام و وزارت خانه، یک معاونت ذیل وزارت صنعت با همه اختیاراتی که قرار بود وزیر بازرگانی داشته باشد تأسیس و پیگیر مسائل باشد.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است