Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:21:22 GMT

رایزنی ترامپ با ۴۵ سناتور در مورد ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۹۴۵

 به گزارش تسنیم به نقل از آناتولی٬ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا٬ بعدازظهر دیروز در کاخ سفید٬ به منظور تصمیم‌گیری در مورد تحریم یا عدم تحریم ترکیه با 45 سناتور جمهوری‌خواه دیدار کرد.

در دیدار یک ساعته ترامپ و سناتورهای جمهوری‌خواه٬ افرادی همچون لیندزی گراهام٬ تام کاتن٬ میچ مک کانل٬ راند پاول٬ مارکو روبیو و جیمز ریشچ٬ حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار٬ ترامپ از سناتورها خواسته در مورد این موضوع نظر دهند که آیا باید ترکیه به خاطر خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه٬ در چارچوب قوانین موسوم به همکاری با دشمنان آمریکا (CAATSA) مورد تحریم اقتصادی قرار بگیرد یا خیر؟

کاخ سفید در مورد نتایج این نشست و تصمیمات ترامپ در مورد ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده بودند که دونالد ترامپ نمی‌خواهد در سالگرد کودتای نافرجام٬ ترکیه را تحریم کند و برای اعلام محتوای تحریم‌ها٬ منتظر فرا رسیدن یک فرصت مناسب است. اما رسانه‌های ترکی وابسته به حزب عدالت و توسعه٬ عمدتاً ابراز امیدواری کرده‌اند که با توجه به برخورد مناسب ترامپ با اردوغان در نشست جی بیست در اوزاکای ژاپن٬ تحریم‌ها و فشارهای سنگینی در انتظار ترکیه نخواهد بود.

ترامپ در اوزاکای ژاپن در دیدار با اردوغان و هیات همراه گفته بود: در دوران اوباما٬ به شکل منصفانه با ترکیه رفتار نشد. آنها می‌خواستند از ما پاتریوت بخرند اما آن قدر با تعلل و پاسخ منفی روبرو شدند که ناچار ماندند نیاز دفاعی خود را از جای دیگری برآورده کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین