Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان انقلابی مشهد شب گذشته در حمایت از شیخ زکزاکی در محل مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان انقلابی مشهد پس از نماز مغرب و عشاء شامگاه سه شنبه در محل مسجد امام رضا (ع) دانشگاه فردوسی مشهد در تجمعی اعتراض آمیز در حمایت از شیعیان نیجریه، خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تجمع که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برپا شده بود، با حضور دانشجویان انقلابی حاضر در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت برگزار شد.  


دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با مضامین "we are zakzaki"، "free zakzaki" و "هیهات من الذله" و با سر دادن شعار‌های "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" خواستار آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.     در پایان این تجمع دانشجویان با قرائت بیانیه‌ای بار دیگر جنایت دولت نیجریه علیه شیعیان این کشور و شیخ زکزاکی را محکوم کردند.  
متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم می‌فرمایند: من اصبح و لم یهتم بالامور المسلمین فلیس بمسلم "هرکس صبح کند و دغدغه امور مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست"

سال هاست که فطرت خداجوی انسان‌ها و گرایش بیش از پیش آن‌ها به کسب معرفت ناب اسلامی در سراسر جهان در کانون توجهات قرار گرفته است. این موج اسلام خواهی و فطرت خداجو مخصوصا در کشور‌های آفریقایی که همیشه مورد ظلم و استعمار مستکبران در طول تاریخ بوده اند، ترس سنگینی به دل دشمنان اسلام انداخته است.

دشمنانی که برای مقابله با اسلام خواهی که به واسطه تاثیر از انقلاب اسلامی ایران سرعت و کیفیتش چند برابر شده است، تمام تلاش خود را جهت تضعیف و سرکوب این حرکت بکار گرفته اند. قاره آفریقا همیشه مورد ظلم و استعمار و استضعاف انسانی قرار گرفته است و حقوق سیاه پوستان سفید دل، همواره توسط کشور‌های مدعی حقوق بشر پایمال شده است و چهره کریه این کشور‌های مدعی حقوق بشر امروزه بیش از پیش بر همگان واضح شده است.

امروز در نیجریه چه می‌گذرد و تا کجا باید شاهد ظلم بر امت اسلامی باشیم؟ همان گونه که اشاره شد چهار سال قبل خبری به گوشمان رسید که قلب هر انسانی را جریحه دار می‌کند. زندانی کردن رهبر مسلمانان نیجریه، کشتار وسیع مسلمانان و تعدادی از اعضای خانواده شیخ زکزاکی، محرومیت از امکانات لازم و درمانی ایشان، محدودیت در ارتباط با سایر اعضای خانواده و شکنجه ایشان و انهدام حسینیه متبرک بقیة ا... الاعظم (روحی و ارواحنا له الفدا) اقداماتی است که ارتش نیجریه و دولت آن با حمایت مستکبرین عالم مرتکب شده است.

ما دانشجویان طرح ولایت ۹۸ جهان اسلام با عنایات خاصه حضرت ثامن الحجج اینجا جمع شده ایم تا با فراگیری مبانی اندیشه ناب اسلامی وبه کار گیری عملی آن در راستای اهداف متعالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فریاد خود را علیه ظلم و استکبار به گوش تمامی انسان‌های آزاده جهان برسانیم و جنایات مستکبرین عالم، که امنیت و آزادی را از بشریت سلب کرده اند محکوم می‌کنیم؛ لذا با منطقی مستحکم و صدایی رسا و مشت‌هایی گره کرده بر موارد زیر تاکید می‌کنیم تا حجت بر تمامی حق جویان عالم تمام شود.

۱) سازمان ملل متحد طبق اسناد بالادستی خصوصا منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر موظف است هر چه سریع‌تر نسبت به پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی و صحت و سلامت ایشان ورود کرده و دیده بان حقوق بشر گزارشی را در این خصوص منتشر نماید. چنانچه سازمان ملل در وظایف خود در این خصوص کوتاهی نماید، بار دیگر در برابر وجدان‌های بیدار عالم مفتضح و وابستگی اش به قدرت‌های بزرگ اثبات خواهد شد.

۲) دولت نیجریه بداند با این اقدامات خصمانه خود نمی‌تواند خللی در جهت رشد اسلام گرایی در نیجریه و سایر کشور‌های آقریقایی ایجاد نماید لذا دست از شرارت بردارد و طبق ضوابط بین المللی و وجدان انسانی با شیخ ابراهیم زکزاکی تعامل نماید. چناچه روند وخامت حال ایشان ادامه پیدا کند هر گونه عواقب این اتفاق بر عهده دولت نیجریه خواهد بود. چنانکه شاهدیم دولت لیبی در خصوص امام موسی صدر چه کرد و سرانجام قذافی چه شد.

۳) دولت جمهوری اسلامی اعم از قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و علی الخصوص قوه مجریه با محوریت وزارت خارجه موظف است بر طبق قانون اساسی نسبت به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی عکس العمل فوری و کافی داشته باشد؛ لذا مطالبه جدی دانشجویان انقلابی، پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی و تلاش بیش از پیش برای رها شدن این عالم ربانی از چنگ سیاست‌های استکباری است. ضروری است در این راستا شخص وزیر محترم امور خارجه جناب دکتر ظریف موضع گیری انقلابی نماید و ایشان و هیئت ایرانی در نشست‌های سازمان ملل متحد پیگیر وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی باشد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیخ زکزاکی طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه

تحصن اعتراضی دانشجویان در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت آمریکا همچنان فعال است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ان بی سی، نیوز، همزمان با ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از غزه، تحصن اعتراضی دانشجویان در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت آمریکا ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر مسئولان دانشگاه زمان مشخصی را برای پایان دادن به چادر‌های اعتراضی داده بودند و اکنون با وجود سپری شدن مهلت مقرر برای برداشتن چادرها، تجمع اعتراضی و تحصن‌ها ادامه دارد.

اعتراضات در دانشگاه کلمبیا نیویورک نیز ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که اگر بحث با دانشجویان موفقیت آمیز نباشد، باید گزینه‌های دیگری را برای بازگرداندن آرامش در محوطه دانشگاه در نظر بگیریم.

براساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان حداقل ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

پلیس آمریکا نیز پس از یورش به دانشگاه ایندیانا اعلام کرد: حداقل ۳۳ نفر در محوطه دانشگاه پس از خودداری معترضان از برداشتن سازه‌های چادری دستگیر شدند.

براساس گزارش‌های رسمی، در جریان اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین، مقامات آمریکایی تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است که مقامات آمریکایی دست‌کم دو استاد دانشگاه اموری در جورجیا را به عنوان بخشی از افراد شرکت کننده در تظاهرات دانشگاهی علیه جنگ غزه بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در میان بازداشت شدگان است.

همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیرو‌های پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیرو‌های پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیرو‌های امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل