Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:24:57 GMT

ایلام جزو ۹ استان پیشرو در کاهش جمعیت بیکاران است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۰۹۳

ایلام جزو ۹ استان پیشرو در کاهش جمعیت بیکاران است

شکرالله شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بی توجهی به ساختار اجتماعی، مهم‌ترین عامل توسعه نیافتگی و پدیده بیکاری در استان است.

وی عنوان کرد: تکثر و تنوع ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار زیاد و مباحث اجتماعی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های وزارت کار است.

شیرخانی افزود: ایلام جزو ۹ استان پیشرو در کاهش جمعیت بیکاران است، نرخ بیکاری در سال ۹۱ در استان ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد بوده که سال ۹۸ این آمار به ۹.۳ درصد رسیده که در تلاش هستیم این آمار نیز با تدابیر و برنامه‌های مناسب و ایجاد اشتغال کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سه هزار و ۱۰۰ تعاونی در استان ثبت شده که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ تعاونی فعال و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز عضو این تعاونی هستند.

وی تصریح کرد: اگر در میان این تعداد تعاونی درصدی از آنها به وظایف خود عمل کنند مطمئناً باری از روی دوش جامعه برداشته و موجب بهبود رونق تولید و فضای کسب و کار جامعه کارگری خواهد شد.

شیرخانی بیان داشت: نگاه ما به شرکت‌های تعاونی، حمایتی است و باید تعاونی‌های فعال را به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: تاکنون ۱۷۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام عنوان کرد: ۴۸ واحد کارگری مشکل دار در استان شناسایی شده که بعد از پیگیری‌های استاندار و این اداره کل برگزاری جلسات متعدد به پنج واحد کاهش یافت.

کد خبر 4674951

منبع: مهر

کلیدواژه: بیکاری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام

ایسنا/ایلام مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری ۱۰ هزار و  ۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

 «مجتبی بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزارو ۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ هزارو ۲۳۶ مشترک جدید به آمار مشترکین در اقصی نقاط استان روستایی استان اضافه شده است، گفت: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵ هزارو ۴۶۵ مشترک رسیده است.
بهادری با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده که هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران این شرکت هم اکنون این استان در ردیف استان های سبز کشور قرار گرفته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۳۸۵ منزل خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی لوله کشی داخلی انجام شده است، گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در طول سال گذشته بصورت رایگان انجام داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • ببینید | صف بیکاران در صحرا
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید