Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:03:29 GMT

سنگ پرانی به انقلاب در کنسرت مهدی یراحی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۲۲۶

سنگ پرانی به انقلاب در کنسرت مهدی یراحی

در پایان زمانیکه گروه از مخاطبان خداحافظی کرده و به پشت سن رفتند، این تیتراژ با موسیقی بی‌کلام قطعه «پاره سنگ» پخش شد و همین باعث شد تا مردم نیز همصدا با موسیقی بخش‌هایی از این ترانه را خواندند.

به گزارش مشرق، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهدی یراحی قطعه «پاره سنگ» را منتشر و روانه بازار کرد که منجر شد این خواننده از سوی وزارت ارشاد تحت عنوان ضد جنگ بودن این اثر ممنوع الکار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یراحی قبل‌تر نیز کنسرتی در حمایت از کارگردان معترض اهوازی برگزار کرده بود و برای اخذ مجوز قطعه «پاره سنگ» نیز یکسال در نوبت ارشاد بود، اما با اینکه اصلاحاتی به متن این ترانه خورد، در نسخه منتشر شده این اصلاح‌ها را اعمال نکرد و خودش هم در گفت‌وگویی گفته بود که درست است من شیطنت کردم!  

بیشتر بخوانید:

خواننده‌ای که «پاره‌سنگ» به سوی ارزش‌ها پرتاب کرد، روی صحنه‌ رفت!

** طراحی صحنه کنسرت بر اساس قطعه ممنوعه «پاره سنگ» 

اما یراحی پس از گذشت 6 ماه توانست دوباره اجرا کند. در طراحی دکور آخرین اجرای این خواننده آنچه بیش از پیش جلب توجه می‌کرد استفاده از چند المان اصلی و موجود در موزیک ویدئوی «پاره سنگ» بود،‌ از جمله موشک‌هایی به رنگ سفید و قرمز و همچنین کبوترهای سفیدی که از سقف سن آویزان شده بودند و نیمکت‌های سبزی که روی هر کدام از آنها کیف مدرسه و دفتر و کتاب و قلم قرار داده شده بود. 

* برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی‌کنم!

اولین قطعه‌ای که توسط یراحی اجرا شد، قطعه «بی‌دفاع» بود و او در شرایطی که پشت میز اعتراف نشسته بود این آهنگ را اجرا کرد گویی که در حال اعتراف کردن است و باز در نوع اعترافش با اینکه قطعه مجوز گرفته از سوی وزارت ارشاد برای بخشیده شدن هرگز دعا نمی‌کنم، بود او ترانه را به دلخواه خود و شرایطی که این روزها دارد و به نشانه اعتراض اینطور خواند: برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی‌کنم!  این نشان از این دارد که خواننده این قطعه حالا و بعد از این مدت نسبتا طولانی که ممنوع الکار بوده است باز هم روی حرفش اصرار دارد و معتقد است حرف درستی را در «پاره سنگ» گفته که برای رفع اتهام از خود می‌گوید: هرگز ریا نمی‌کنم!

یراحی در خلال این اجرا هیچ حرفی از ممنوع الکاری خود در این ۶ ماه نزد و تنها به این بسنده کرد که در این مدت دلتنگ شما بودم. همچنین این را بیان کرد که ترجیح می‌دهم بیشتر برایتان بخوانم تا حرف بزنم، بغض من از لحظه تولدم تا الان است. 

همچنین در بخشی دیگر که یراحی ترانه «خاک» را خواند، به جای گفتن «یه خاکی که به دنیا نفت میده بزار چند قطره شم خرج خودش شه، این را خواند که یه خاکی که به دنیا نفت می‌داد! » که مشخص نیست این جابه‌جایی‌های صورت گرفته با مجوز بوده و یا باز هم خواننده قصد شیطنت داشته است!

** اجرای مردمی قطعه «پاره سنگ» 

دست آخر و در پایان اجرا نیز یراحی کار را هدفمند به پایان رساند. با اینکه در پایان کنسرت‌های موسیقی پاپ، ساختن تیتراژ و تشکر از عوامل برگزار کننده کنسرت‌ روال طبیعی نیست اما در پایان این اجرا و زمانیکه گروه از مخاطبان خداحافظی کرده و به پشت سن رفتند، این تیتراژ با موسیقی بی‌کلام قطعه «پاره سنگ» پخش شد و همین باعث شد تا مردم نیز همصدا با موسیقی بخش‌هایی از این ترانه را خواندند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی وزارت ارشاد پاره سنگ پاره سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر

چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، چهل‌و‌چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت با حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- محمد حسینوند پناهی ۲- حسین بیژنی ۳- رامین احمدی و کیانوش شمشیری ۵- مهدی احدی زناب و پیام احمدی ۷- سعید اسماعیلی ۸- نورایر هاخویان (ارمنستان) ۹- محمدپویا اسدی (کرمان) ۱۰- مهدی کمالی

۶۰ کیلوگرم: ۱- پویا ناصرپور ۲- سجاد عباس پور ۳- علی احمدی وفا و علی نوربخش ۵- محمد اسدین (سوریه) و کامران عبدولی ۷- محمدجواد ابوطالبی ۸- حسین جاویدی ۹- سورن آقاجانیان (ارمنستان) ۱۰- رابرت کاراپتیان (ارمنستان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی کشتکار ۲- کاران اصلانیان (ارمنستان) ۳- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی ۵- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری ۷- علیرضا اسدی ۸- محمد کمالی ۹- احمدرضا ناصرپور ۱۰- علی حاجیوند

۶۷ کیلوگرم: ۱- حجت رضایی ۲- امیرمحمد یارمحمدزئی ۳- هایک ملیکیان (ارمنستان) و امید حامدی ۵- آرمین محب ثابت و غلامرضا عبدولی ۷- علی شیرزاد ۸- محمد اسکندری ۹- حسین اسفندیاری ۱۰- روبن میرانیان (ارمنستان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- دانیال سهرابی ۲- علی دارابی ۳- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی ۵- علی اصغر سام دلیری و امیررضا عیسوند ۷- محمدامیر شوکتی ۸- مرتضی پورعیسی ۹- سعید ارجمند ۱۰- محمدرضا رضاپور
۷۷ کیلوگرم: ۱- غلامرضا فرخی ۲- علیرضا عبدولی ۳- سید محمد عربی و عارف حبیب الهی ۵- محمدرضا حجامی و احمد نجفی ۷- امیرمحمد صمدی ۸- محمدحسن حسینی ۹- حیدر یوسف جبار ۱۰- مسعود کاووسی

۸۲ کیلوگرم: ۱- اشکان سعادتی فر ۲- شاهین بداغی ۳- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی زاده ۵- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی ۷- محمدحسین آزرم دخت ۸- احمد صلح دوست ۹- شکور فاتحی ۱۰- محمدامین حسینی

۸۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمودی ۲- بهروز هدایت ۳- ابوالفضل پایدار و آرشام بهرام زاده ۵- علی کبیری و محمدهادی صیدی ۷- نریمان مهمدی ۸- ابوالفضل سپهوند ۹- اشکان عبدولی ۱۰- حسین کلیوند

۹۷ کیلوگرم: ۱- شایان حبیب زارع ۲- هایک خلویان (ارمنستان) ۳- حسین بالی و امیررضا اکبری ۵- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی ۷- محمد نصرتی ۸- ابوالفضل حاجی وندی ۹- امیرمحمد نجفی ۱۰- حمیدرضا کشتکار

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- محمدسروش رنجبر ۲- رازمیک کوردیان (ارمنستان) ۳- آلبرت واردانیان (ارمنستان) و مهرداد کلیوند ۵- امیرحسین کریمی و سید ابوالفضل میرزاده ۷- ابوافضل فتحی تزنگی ۸- امید محمودی ۹- مهدی حسین پور ۱۰- علیرضا حسنوند

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۵۰ امتیاز ۲- ارمنستان ۱۱۵ امتیاز ۳- سوریه ۱۰ امتیاز ۴- عراق ۴ امتیاز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • درویش تا پایان فصل در پرسپولیس می ماند
  • غفور، موسوی: نقطه پایان همین جاست
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام