Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای سه‌شنبه به شرکت‌ها و افراد دخیل در صنایع هوانوردی در سراسر جهان درباره همکاری با شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌شده ایران هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه به کشور‌ها درباره هر گونه تعامل با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا به صنایع هوانواردی غیرنظامی هشدار داده شده از هرگونه اقدام به انتقال «غیرمجاز» هواپیما یا کالاها، فناوری‌ها یا خدمات مرتبط با آن به ایران یا خطوط هواپیمایی تحریم‌شده این کشور خودداری کنند.

«سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: «ایران از خطوط هواپیمایی تجاری برای پیشبرد برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده گروه‌های تروریستی خود و انتقال جنگجو به سراسر منطقه استفاده می‌کند.»

وی اضافه کرده است: «صنایع هوانواردی غیرنظامی، اعم از ارائه‌کنندگان خدمات، مانند نمایندگی‌های فروش عمدع، واسطه‌ها و شرکت‌ها باید کاملاً هوشیار باشند تا اطمینان حاصل کنند با فعالیت‌های مخرب ایران همکاری نمی‌کنند.»

مندلکر شرکت‌ها را تهدید کرده در صورتی که به نحو مناسب از قوانین تحریم‌های آمریکا پیروی نکنند مشمول جریمه یا تحریم‌های اقتصادی آمریکا خواهند شد.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته با متهم کردن برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران به ارائه خدمات به نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌ها را در فهرست تحریمی آمریکا قرار داد و از آن پس، شرکت‌های مرتبط با آن را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بار‌ها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هشدار خزانه داری آمریکا شرکت های هواپیمایی ایران تحریم های آمریکا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

وحید فروغی زاده  اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس