Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:46:11 GMT

اعضای کارگاه ساعت شعر حوزه هنری به خانه نیما رفتند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۸۷۷

اعضای کارگاه ساعت شعر حوزه هنری به خانه نیما رفتند

به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، اردوی یک‌روزه مدرسان و اعضای کارگاه ساعت شعر حوزه هنری به خانه و مزار نیما یوشیج در روستای یوش مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این اردو، علاوه بر حضور سعید بیابانکی، محمود حبیبی کسبی و علی داوودی به عنوان مدرسان شعر کارگاه ساعت شعر، ۲۰ عضو شاعر این کارگاه و ۱۰ شاعر از استان مازندران نیزحضور داشتند و شب شعری در خانه نیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سعید بیابانکی، محمود حبیبی کسبی، علی داوودی و حمید حمزه‌نژاد شاعر مازندرانی از جمله شاعرانی بودند که در این شب شعر به شعرخوانی پرداختند.

 

علی داوودی، شاعر، مدرس کارگاه ساعت شعر و مدیر دفتر شعر حوزه هنری، هم به ارائه سخنانی در خصوص جایگاه رفیع نیما در جهان ایرانی پرداخت و گفت: چهره‌های بزرگی در حوزه جهان امروز ایرانی در هنرهای مختلف مثل «کمال الملک» در نقاشی داریم که در زمینه هنر خود پیشرو بوده‌اند. اما از میان همه این چهره‌ها، نیما یوشیج را به عنوان چهره برجسته و تاثیرگذار ایران جدید می‌شناسیم. دلیل این جایگاه نیما هم این است که شعر، نماینده کلیت فرهنگ ما است نه فقط ادبیات.

 

وی افزود: کاری که نیما کرده این است که بخشی از سخنان و اندیشه‌های اندیشمندان و مصلحین اجتماعی را که در زمینه تحول و تمدن مطرح کرده‌اند خود نیما به تنهایی به دوش کشیده و طرح کرده است. لذا نیما فراتر از شاعر، به عنوان یک چهره پیشرو فرهنگی شناخته می‌شود.

 

«سعید بیابانکی»، شاعر و مدرس کارگاه ساعت شعر، نیز در ادامه نیما را شخصیت جامع‌الاطرافی دانست که هم سیاسیون، هم مذهبیون و هم روشنفکران به وی استناد می‌کنند و زیر چترش جمع شده‌اند.

 

وی در این باره بیان کرد: درست است که نیما مدل تازه‌ای از شعر فارسی برای خروج از تکرار شعر سنتی و کاستی‌های آن ارائه داد، اما به‌طور قطع نظریاتش خیلی مهم‌تر است؛ چون نظریات او در تمام هنرها حتی در معماری تاثیرگذار بوده و هنوز هم این جریان ادامه دارد.

 

جالب است که یک بار از یک نیماشناس برجسته پرسیده بودند که فکر نمی کنی نیما دیگر تمام شده و تکراری شده است؟! او هم در پاسخ گفته بود که نیما هنوز شروع نشده که تمام شده باشد و تکراری.

 

این شاعر در این باره بیان کرد: کار ما شعر است و تمام جریان‌های شعری حتی ترانه به نوعی از انقلابی که نیما در شعر پدید آورد تاثیر گرفته‌اند.

 

قابل توجه است، کارگاه ساعت شعر، برنامه‌ای با رویکرد نقد کارگاهی در زمینه شعر کلاسیک، سپید و ترانه است که یک‌شنبه‌های هر هفته، ساعت ۱۷ به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

 

ورود برای علاقه‌مندان به این محفل ادبی نیز آزاد است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه روزنامه شهرستان دزفول دزفول نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس خانه نیما ساعت شعر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، آتش پاد دوم حسن عظیمیان مدیر منطقه ۳ عملیات آتش نشانی مشهد با اعلام این خبر افزود: در پی اعلام حریق در انبار و کارگاه بزرگ ذغال در جاده کنه بیست در ساعت ۱:۲۳ دقیقه بامداد امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه، بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه ۶،۱۵،۴۹ و ۴۱ به محل اعزام شدند.   وی گفت: با سرعت عمل آتش‌نشانان از سرایت آتش به دیگر نقاط این کارگاه ۵۰۰ مترمربعی جلوگیری به عمل آمد و این عملیات در ساعت ۲:۲۶ دقیقه بامداد به پایان رسید.   مدیر منطقه ۳ آتش نشانی مشهد بیان کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است