Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر نیرو از برقراری شبکه آب شرب پایدار برای 30 روستا در هر هفته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، بهره مندی 30 روستا از آب شرب پایدار رضا اردکانیان در نشست امروز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران مجلس افزود: در 6 سال گذشته بیش از 10 هزار و 200 روستای کشور از شبکه آب شرب پایدار بهره‌مند شدند که طبق آمار یعنی در هر هفته 30 روستا این خدمات را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با صدور اجازه از سوی مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، ما می‌توانیم اعلام کنیم از سال 92 تا پایان دولت دوازدهم هر هفته 35 روستا از نعمت آب شرب برخوردار شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: تاکنون 6 میلیون و 700 هزار روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شده اند که این موضوع شاخص‌ترین عملکرد در قالب توسعه در جهان است.
اردکانیان برقراری شبکه فاضلاب و جمع آوری آن را از موضوعات مهم برای کشور دانست و گفت: در حالیکه 40 سال پیش 4 تصفیه خانه فاضلاب در کشور وجود داشت هم اکنون این رقم به 225 تصفیه خانه فاضلاب رسیده است.
وی اضافه کرد: ما هر 45 روز یک تصفیه خانه فاضلاب در کشور افتتاح می‌کنیم.
وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت بازنگری بر قانون مدیریت سیلاب گفت: ما لایحه مربوط به این بازنگری را به دولت ارسال کردیم تا موانع قانونی برطرف شود که اگر شرایط به سمت مواجه شدن حدی (خشکسالی‌های پی در پی و یا بروز سیل‌های وسیع) پیش رفت بتوانیم از امتیازات این شرایط، استفاده وسیعی داشته باشیم.
حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست در پاسخ به سوال نماینده کرمانشاه در رابطه با تصفیه خانه فاضلاب گفت: ما در این استان با مشکل تصفیه خانه مواجه هستیم و باید این موضوع رفع شود، اما کمبود نقدینگی مانع از آن است.
وی با بیان اینکه سال 97 طرح فاضلاب کرمانشاه 6 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد افزود: از سوی رهبری 6 میلیارد تومان دیگر به اعتبار این طرح اضافه شد همچنین در سال 98 این اعتبار تا 4 برابر افزایش یافت، اما باز هم مشکلی حل نشد.
مدیر عامل آبفای کشور با اشاره به تفاهم امضا شده با بانک توسعه زیرساخت آسیایی گفت: نخستین طرح قابل اجرا طبق تفاهم با این بانک، طرح فاضلاب شهر کرمانشاه خواهد بود که البته همه کار‌ها انجام شده، اما در حال حاضر مشکلات ارزی سبب توقف این طرح است.
جانباز ادامه داد: ما با بانک توسعه زیرساخت آسیایی بیش از 271 میلیون دلار پروژه مصوب کرده ایم.
وی در خصوص جلوگیری از آلودگی رودخانه قره سو گفت: نصب تصفیه خانه‌های غیر متمرکز در اطراف این رودخانه با هدف کاهش آلودگی در اثر فاضلاب، تا پایان امسال شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هفته روستا آب شرب پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر