Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:29:02 GMT

فروش گسترده داروهاي مخدر در آمريکا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۹۰۶۳

فروش گسترده داروهاي مخدر در آمريکا

خبرگزاری آریا- اسناد فاش شده نشان می‌دهد شرکت‌های دارویی در مواجهه با محدودیت‌ها و موانع در خصوص فروش دارو‌های مخدر در آمریکا؛ برای فروش اینگونه دارو‌ها فشار وارد می‌کنند.
به گزارش آریا ؛ پایگاه اینترنتی ­واشنگتن پست نوشت اسناد فاش شده در جریان یک دادخواست در کلیولند آمریکا نشان می‌دهد چگونه شرکت‌های دارویی در مواجهه با محدودیت‌ها و موانع در خصوص فروش دارو‌های مخدر در دوران شیوع مصرف این دارو‌ها در سراسر آمریکا؛ برای فروش اینگونه دارو‌ها فشار وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در یکی از این‌ای میل‌ها آمده است مدیر یک شرکت دارویی برای فروش 115200 قرص مسکن اکسی کدون که یک داروی مخدر ضد درد به شمار می‌رود، از سوی یکی از شرکت‌های دست اندر کار در پخش دارو سفارش گرفته است.
یک استشهادنامه دیگر نشان می‌دهد از نایب رئیس شرکت مک کیسون بزرگترین شرکت پخش و توزیع دارو در آمریکا درباره فروش میلیارد‌ها قرص مخدر اکسی کدون که این شرکت در سراسر کشور توزیع کرده است بازجویی شده است.
این گزارش‌ها در پی طرح دادخواست بزرگی در دادگاه کلیولند علیه برخی از بزرگترین نام‌ها در صنایع داروسازی آمریکا فاش شده است.
داده‌های یک پایگاه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر که روز 15 ژوییه در قالب بخشی از روند رسیدگی به این دادخواست منتشر شد نشان می‌دهد شرکت‌های داروسازی آمریکا از سال 2006 تا 2012 حدود 76 میلیارد قرص مخدر اکسی کدون و هیدرو کدون را در کشور توزیع کرده اند. مقامات حدود 2000 شهر و منطقه در آمریکا با طرح شکایاتی اعلام کرده اند این شرکت‌ها عامدانه با سرازیر کردن این حجم از دارو‌های ضد درد به شدت مخدر، اعتیاد فراگیری را در کشور شایع کرده اند که از سال 1996 تاکنون بیش از 200 هزار تن را به کام مرگ فرستاده است.
با این همه شرکت‌های داروسازی با صدور چندین دفاعیه با اشاره به تلاش خود برای فروش ضد درد‌های قانونی به بیماران دارای نسخه پزشک، بحران شیوع اعتیاد به دارو‌های افیونی را به پزشکان و داروخانه‌های فاسد نسبت داده اند. به گفته آن‌ها برخی پزشکان اینگونه دارو‌ها را بیش از اندازه برای بیماران تجویز می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فروش گسترده داروهای مخدر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.   مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.   بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.   جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.   تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشور‌های غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.   «تیک تاک» بار‌ها این ادعا‌ها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.   «شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.   ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.   این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • مسکن مجاز در دوران بارداری