Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقال بازیکنان ایران به تیم‌های درجه سه و چهار اروپا اتفاقی است که باید آن را قبول کنیم و به جان لژیونرهای فوتبال ایران غر نزنیم.

به گزارش ایسنا، تجربه بازی کردن در خارج از کشور با وجود امکانات پیشرفته در کنار دستمزدهای خوب، پیشنهادهای اروپایی را به گزینه‌ای وسوسه برانگیز برای بازیکنان ایرانی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوعی نه تنها بازیکنان ایرانی که بلکه بازیکنان شاغل در لیگ‌های آسیای شرقی از جمله کره جنوبی و ژاپن هم بازی کردن در اروپا حتی در لیگ‌های درجه دوم این قاره را به بازی در کشور خودشان ترجیح می‌دهند.

با این وجود، تفاوت در نقل و انتقال بازیکنان ایرانی با ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها، همواره دست مایه انتقاد و حتی شوخی اهالی فوتبال ایران و هودارانش شده است، به طوری که در این فصل، دو بازیکن جوان ژاپنی راهی بارسلونا و رئال مادرید شدند تا از استعدادهای این کشور هم در فوتبال خودشان بهره مند شوند.

در سوی مقابل، بازیکنان ایرانی در معدود نقل و انتقالات اروپایی خود راهی تیم‌های درجه دوم و سوم در لیگ‌های نه چندان تراز اول شدند.

موضوع نقل و انتقال بازیکنان ایرانی به فوتبال اروپا برای هواداران ایرانی هم جذاب است. اگر چه بازیکنان ایرانی به تیم‌های بزرگ منتقل نشدند اما همین انتقال‌های اخیر از جمله انتقال طارمی به ریوآوه و مهرداد محمدی به آوس پرتغال، میلاد محمدی به خنت بلژیک و صیادمنش به فنرباغچه ترکیه هم برای ایرانی‌ها مهیج است.

پس از این انتقالات، برخی از هواداران و اهالی رسانه به انتقاد از بازیکنان ایرانی می‌پردازند که چرا راهی چنین تیم‌های سطح پایینی در فوتبال اروپا شدند و انتقال‌های بزرگ بازیکنان ایرانی در دهه ۸۰ و ۷۰ میلادی به تیم‌های بایرن مونیخ، هامبورگ و بولتون انگلیس را به یاد می‌آوردند.

موضوعات مختلفی در سال‌های اخیر موجب عدم علاقه‌مندی تیم‌های بزرگ به جذب بازیکنان ایرانی شده است. در واقع عملکرد لیگ‌ ژاپن و کره‌جنوبی از نظر فنی و سخت افزارهای رسانه‌ای که آن‌ها را بیش از ایرانی‌ها در مرکز توجهات قرار می‌دهد، این شرایط را به وجود آورده است.

از دیگر مواردی که منجر به این اتفاق شده، خرید محصولات ورزشی تیم‌های بزرگ در شرق آسیا به واسطه حضور بازیکنان این کشورها در تیم‌های اروپایی و وجود ایجنت‌های بین‌المللی است.

در نتیجه، اگر بازیکنی ایرانی طی سال‌های اخیر توانسته به تیم‌های بهتری منتقل شود، از داخل ایران نبوده و این اتفاق بعد از چند فصل تلاش در اروپا رخ داده است.

حضور جهانبخش در فوتبال انگلیس از داماش گیلان میسر نبود و او راهی نایمخن و سپس آلکمار شد. سردار آزمون با درخشش در روبین کازان و روستوف راهی زنیت شد و این اتفاق از مسیر ایران غیر ممکن بود.

در شرایطی که فوتبال ایران از امکانات موجود در شرق آسیا و کشورهای عربی برخوردار نیست، باید امیدوار به درخشش این بازیکنان ایرانی در تیم‌های درجه سوم و چهارم فوتبال پرتغال و بلژیک بود تا راهی به تیم‌های بزرگ‌تر پیدا کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بارسلونا رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید!

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پیامی آشکار درباره آینده کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پی‌اس‌جی که قراردادش با این تیم به‌زودی به اتمام می‌رسد و به احتمال زیاد راهی رئال مادرید خواهد شد، از تیم اسپانیایی خواست تا به این بازیکن اجازه دهد تا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تیم المپیک فرانسه را همراهی کند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مکرون در گفتگو با لاتریبیون دیمانش، گفت: واقعا امیدوارم تمام باشگاه‌های اروپایی بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند. همانطور که باشگاه‌های فرانسوی چنین کاری کرده‌اند؛ این روحیه المپیک است.

وی افزود: هفته گذشته با پدر امباپه حرف زدم و از او درباره تمایل امباپه سوال کردم و او گفت که شخصا دوست دارد در المپیک حضور داشته باشد.

امباپه به‌تازگی گفته که «نظرم تغییر نکرده، اما حقیقت این است که به المپیک فکر نمی‌کنم. به زمان حال فکر می‌کنم و زمان حال برای من، یعنی پی‌اس‌جی»!

براساس گزارش‌ها امباپه و رئال پشت در‌های بسته توافقی را امضا کرده‌اند که براساس آن مرد فرانسوی از اول جولای بازیکن جدید کهکشانی‌ها خواهد بود.

امباپه در گفتگو با نیویورک‌تایمز گفته بود: «هرگز تصور نمی‌کردم که قرار است با رئیس جمهور (مکرون) درباره آینده‌ام صحبت کنم. اتفاق عجیب و غافلگیرکننده‌ای است. او گفت که «دوست دارم در پاریس بمانی، چون ماندنت برای کشور خیلی مهم است»؛ شنیدن چنین حرفی از رئیس جمهور، واقعا ارزشمند است.

البته، رئال مادرید ظاهرا موضع خود را درباره این موضوع روشن و اعلام کرده است که به امباپه اجازه حضور در المپیک پاریس را نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • واکنش آنری به انتقال احتمالی امباپه به رئال
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید!
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • کارلو آنچلوتی: بایرن مونیخ در بازی رفت از ما بهتر بود
  • پلی به گذشته - برتری 4-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا (لالیگا اسپانیا - 2008/5/7) / فیلم
  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • واکنش زین‌الدین زیدان به حضور در بایرن مونیخ
  • واکنش زیدان به حضور در بایرن‌ مونیخ
  • ۱۰ گل برتر رئال مادرید در فصل ۲۰۲۳/۲۴ (فیلم)