Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره شکرگذاری انبه و یاسمین گل میناب از عصر روز گذشته یکم مردادماه با برگزاری کاروان شادی بومی در میناب آغاز شده و شامگاه پنجشنبه سوم مردادماه در تالار صدف به کار خود پایان می دهد.

شب گذشته جشن خانواده با اجرای آیین ها و سنت های بومی منطقه در محل پارک آنامیس میناب برگزار شد که امشب نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره انبه و یاسمین گل میناب و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره انبه و یاسمین به دلیل حمایت نه چندان مطلوب اداره های دولتی از حالت کشاورزی خود خارج و تبدیل به جشنواره فرهنگی شده است.

وحید مکی زاده ادامه داد: مذاکره های متعددی با مسوولان اداره های دولتی برای حمایت جشنواره انبه و یاسمین انجام شده اما نتیجه مورد انتظار حاصل نشد.

وی اضافه کرد: ایده برگزاری جشنواره انبه و یاسمین گل در باغ های انبه وجود داشت اما باغداران به دلیل نگرانی های خود تمایل چندانی برای اجرای این ایده ندارند و دلیل اصلی این را هم می توان در رغبت اندک اداره های دولتی در مشارکت برای اجرای این جشنواره جست و جو کرد.

شهرستان میناب با یک هزارو ۷۰۰ هکتار باغ انبه رتبه اول تولید این محصول در استان هرمزگان را در اختیار دارد.

زمان برداشت میوه رسیده انبه از باغ‌ های هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی، تیرماه تا نیمه شهریورماه ذکر شده است.
هر چند آمار دقیقی از تعداد واحدهای عمل آوری و فرآوری میوه نارس و حتی رسیده محصول برداشتی از باغ‌های انبه هرمزگان در دست نیست اما در ۲ دهه گذشته ترشی انبه این استان به یکی از برندهای شناخته شده در سطح ملی و حتی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده است.

میزان تولید محصول انبه باغ‌های این استان ۱۶ هزارتن در سال است که بیش از هفت هزارتن آن به صورت نارس برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

خانواده‌ها و دهها مرکز فرآوری و عمل آوری صنعتی و سنتی با استفاده از میوه نارس انبه انواع ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس تولید و به بازار عرضه می‌کنند.
برداشت انبه نارس از سطح ۲هزارو ۸۷۰ هکتار از باغ‌های انبه این استان از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و تا خردادماه پایان می‌یابد.
طعم، رنگ و سالم بودن میوه درختان انبه هرمزگان باعث شده که متقاضیان زیادی داشته باشد، میناب، بندرعباس و رودان به عنوان مهم‌ترین مناطق باغ‌های انبه در استان هرمزگان است.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

۳۲۱۹/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!