Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم انیمیشن «پسر دریا» به کارگردانی عباس جلالی یکتا محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم آسیایی بخش ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول کره‌جنوبی شد.

به گزارش ایسنا، در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول (SICAF) که از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه ۹۸ در پایتخت کره‌جنوبی برگزار ‌شد، فیلم انیمیشن «پسر دریا» ساخته عباس جلالی یکتا ضمن نمایش در بخش مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان این رویداد، موفق به کسب جایزه نقدی بهترین فیلم آسیایی (Asia Award) جشنواره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه داستان این فیلم انیمیشن آمده است: «زن و شوهری به همراه پسری، روی دیوار زندگی می‌کنند. حضور پسر کم‌کم تغییراتی در زندگی آنها ایجاد می‌کند...»

این انیمیشن پیش از این ضمن نمایش در بخش مسابقه دورنمای فیلم‌های کوتاه پنجاه و نهمین دوره جشنواره انیمیشن انسی فرانسه، موفق به کسب جایزه ویژه شهر انسی (Prix de la Ville d’Annecy) شده بود.

سینمای انیمیشن ایران با ۷ فیلم، حضور پُررنگی در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول در کشور کره‌جنوبی داشت و علاوه بر «پسر دریا» ساخته عباس جلالی یکتا که در بخش مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان این رویداد حضور داشت، «خورده شده» به کارگردانی محسن رضاپور، «سیاه و سفید» از محمدعلی سلیمان‌زاده، «آقای گوزن» ساخته «مجتبی موسوی و «خرگوش شکارچی» به کارگردانی محمدامین کمالی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و «هیولای سیاه» به کارگردانی مشترک ریحانه کاوش و علی رئیس و «ناقص» ساخته عرفا پارس‌پور در بخش مسابقه فیلم‌های کودک به نمایش گذاشته شدند. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انیمیشن پسر دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور داشتند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور داشتند، تاکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حاضر بودند و محصولات اقوام مختلف را ارائه کردند.

محمدی ادیب ادامه داد: همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو شدیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار شد.

کد خبر 748138

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • کاپیتان بهترین بازیکن ایران و قرقیزستان