Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز فتاح در مراسم تکریم محمد سعیدی کیا و معارفه خود با بزرگداشت یاد امام راحل (ره) و بنیانگذار نظام اسلامی و بنیاد مستضعفان و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، از حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب برای سپردن مسئولیت جدید تشکر کرد.

وی با قدردانی از مدیران پیشین بنیاد مستضعفان، از تلاش‌های صمیمانه و تدابیر مدیر سابق این نهاد تقدیر کرد و گفت: ایشان برادری با اخلاق، پاکدست، پر کار و خوشنام در نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان عملکرد این نهاد در دوره مدیریت سعیدی کیا را خوب و قابل دفاع توصیف کرد و افزود: بنیاد مستضعفان در دوره اخیر ساختاری بهتر و با برنامه یافته و از حاشیه‌ها تا حدودی فاصله گرفته است. همچنین چابک‌سازی در این نهاد آغاز شده که این روندها حمایت، تقویت و در موارد ضروری تغییر پیدا خواهد کرد.

فتاح رسیدن به این موفقیت‌ها را مرهون تلاش همه کارکنان و مدیران بنیاد مستضعفان دانست و خاطرنشان کرد: با تمام تجربه کاری‌ام در دوران دفاع مقدس، دانشگاه، قرارگاه سازندگی، وزارت نیرو، بنیاد تعاون سپاه و کمیته امداد از نظر علمی، مدیریتی، عمرانی و حمایتی و امدادی همسو با کارکنان و مدیران بنیاد خواهم بود.

وی بر خروج بنیاد از عرصه‌های زیان‌ده، کم‌بازده و غیر همسو با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: خروج بنیاد از فعالیت‌هایی که در مواردی با روح نهادی این بنیاد در تعارض است، تسریع خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌ها و اردوهای جهادی در مناطق محروم را یک فرصت برای تحقق اهداف این نهاد دانست و اضافه کرد: فرهنگ سازمانی به مفهوم نهادی، جهادی، انقلابی، ارزشی و ولایی در بنیاد مستضعفان تقویت خواهد شد.

فتاح بازسازی و ترمیم چهره بنیاد مستضعفان در رسانه‌ها و افکار عمومی را یک ضرورت اعلام کرد و افزود: باید وجهه این نهاد در جامعه به درستی، شفافیت و بدون ابهام ترسیم شود و به این منظور پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها و مجموعه‌های نظارتی نیازمند اصلاح است.

وی افزایش سود و درآمد فعالیت‌های اقتصادی همراه با عملکرد حرفه‌ای با رعایت چارچوب‌های اعتقادی را مطالبه جدی در دوره جدید مدیریت بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت: نتیجه این اقدامات باید در رسیدگی بیشتر و سریع‌تر به امور محرومان و توانمندسازی آنان متجلی شود.

فتاح بنیاد فرهنگی اجتماعی علوی را یک بال بنیاد مستضعفان برای کمک به محرومان توصیف کرد و ادامه داد: بال دیگر برای رسیدن به این هدف، استفاده بهینه از اموال، املاک و دارایی‌های بنیاد است.

رئیس بنیاد مستضعفان توسعه ظرفیت‌های بنیاد علوی را ضروری دانست و گفت: توسعه بنیاد علوی ساختاری و با افزایش نیروی انسانی نخواهد بود.

وی بر جلوگیری از موازی کاری میان فعالیت‌های بنیاد مستضعفان و دیگر نهادهای حمایتی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: کار موازی انجام نمی‌دهیم اما باید از تمام ظرفیت‌های بنیاد، کمیته امداد و دیگر نهادها و دستگاه‌ها برای کمک به محرومان استفاده شود.

وی گفت: ما جای دولت را نمی‌گیریم و حتماً هماهنگ با دولت عمل می کنیم.

فتاح تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های روز را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اصلاح رسته‌های فعالیتی و خروج از اموری که مر دم و بخش خصوصی به کفایت در آن حضور دارند پیگیری می‌شود و این به معنی سپردن کارها به مردم و مردمی کردن فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است. همچنین براساس برنامه پنج ساله مصوب هیات امنای بنیاد، به مرور از تنوع رسته‌های فعالیت و پراکندگی آنها کاسته و تمرکز به امور مهم ارزش‌افزا و موثر و ملموس به حال محرومان تقویت خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان، جوانگرایی در سپردن مسئولیت‌ها طبق تاکید رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه‌های این نهاد در دوره جدید عنوان کرد و گفت: باید از تجربه و پختگی افراد با سابقه در مشاوره هیات مدیره‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: باید با تکیه بر آموزه‌های اسلامی و قرانی، پرداخت قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند در ابعاد معیشتی و توانمندسازی دنبال می‌شود.

فتاح همگرایی، هم‌افزایی و عمل به اقتصاد مقاومتی را تنها راه خروج کشور از بن‌بست و تحریم‌های گاه خودساخته دانست و افزود: بنیاد مستضعفان در شرایط سخت تورمی و رکود و تلاطم اقتصادی در بحبوحه تحریم‌های ظالمانه در کنار مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان قصد ندارد نقش دولت را ایفا کرده یا جایگزین بخش خصوصی و رقیب آنها شود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بنیاد مستضعفان همسو با اهداف نظام و مکمل خدمات آن در عرصه‌هایی است که ضرورت ایجاب می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از آنها اضافه کرد: از اموال و املاک و دارایی‌های بنیاد با جدیت و قاطعیت و هوشمندی و تدبیر و بدون هرگون توصیه‌پذیری از هر شخص یا مقام و منصبی حراست خواهم کرد.

فتاح با اشاره به اینکه مردم باید آثار مثبت فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی بنیاد مستضعفان را در رسیدگی به نیازمندان و مناطق محروم حس کنند، گفت: نظام اسلامی و رهبری نباید به واسطه فعالیت‌های بنیاد هزینه اجتماعی پرداخت کنند بلکه برعکس بنیاد باید زینت نظام و انقلاب و امیدآفرین برای آحاد مردم به ویژه محرومان جامعه باشد.

کد خبر 4675199 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: پرویز فتاح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملاً در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به عنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

کد خبر 6098217 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن