Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:33:55 GMT

بسته «رونق تولید لرستان» تقدیم استاندار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۲۴۷

بسته «رونق تولید لرستان» تقدیم استاندار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم روز صنعت با اشاره به اینکه مدت زیادی است که من هر حرفی می زنم یک سنگ و کلوخی به من پرتاب می‌کنند و می‌گویند سیاه نمایی است، اظهار داشت: امروز نیاز است به عنوان نماینده بخش خصوصی با صراحت بیشتری صحبت کنم.

پروازهای یک خط در میان فرودگاه خرم آباد

وی با بیان اینکه زیرساختی مثل فرودگاه زیرساخت اصلی توسعه است، اما فرودگاه خرم آباد با حجم زیادی سرمایه گذاری امروز یک خط درمیان پرواز دارد، تصریح کرد: وقتی ما که ناتوانیم در اینکه بهره برداری از این زیرساخت اینچنینی داشته باشیم چگونه می‌شود به توسعه یافتگی صنعتی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه امروز قرار است در مورد مشکلات بخش تولید صحبت کنیم، افزود: افزایش توان تولید و رونق تولید اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید هم در بخش عرضه هم در بخش تقاضا شاهد تغییر باشیم.

از ترس مرگ داریم دچار خودکشی می‌شویم

سلاح ورزی با اشاره به اینکه در حوزه تقاضا، تحرک و تغییر در نظام تولید مستلزم مجموعه‌ای از سیاست‌های مالی، پولی، تجاری و حتی اجتماعی است، گفت: به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و نگاه دولت در حفظ کنترل و تصدی بر اقتصاد، از هر گونه سیاستی که منجر به انبساط و تحرک باشد دوری می‌شود و درواقع از ترس مرگ داریم دچار خودکشی می‌شویم.

وی یادآور شد: رکورد روز به روز بیشتر می‌شود و نیاز است سیاست گذاران در رابطه با سیاست گذاری های خود تجدید نظر کنند.

سهم بخش تولید از سرجمع تسهیلات کشور کاهش یافته است

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه در بخش عرضه نیز به دلیل محدودیتی که بانک‌ها در منابع دارند، الان مهم‌ترین مشکل واحدهای تولید مسئله تأمین مالی است، تصریح کرد: هرچند که از نظر عدد و رقم میزان پرداخت تسهیلات در سال ۹۷ نشان می‌دهد تسهیلات افزایش یافته اما درواقع اینچنین نیست؛ بخشی از تسهیلات واقعی نبوده و اصطلاحاً تسهیلات جایگزین بوده است و نتوانسته کارکرد مؤثر را در بنگاه‌ها داشته باشد.

سلاح ورزی خاطرنشان کرد: سهم بخش تولید از سرجمع تسهیلات کشور کاهش یافته است و به کمتر از ۱۳ درصد رسیده است؛ همچنین تورم بیش از حد باعث شده نیازهای مالی بنگاه‌ها تأمین نشود.

وی با اشاره به اینکه در بخشی که نه هزینه برای ما داشت و نه مشکلی ایجاد می‌کرد و می‌توانست در اقتصاد گشایش ایجاد کند، اقدامی نشد. این بخش بهبود فضای کسب و کار بوده است که هزینه اش جوهر یک امضا است که می‌بینیم در طول یک سال گذشته نه تنها بهبود فضای کسب و کار نداشتیم بلکه در رنکینگ بین المللی از نظر شاخص سهولت فضای کسب و کار ۴ رتبه نزول داشته ایم، اظهار داشت: از نظر داخلی نیز بر اساس پایش های فصلی در حالیکه در سال های گذشته بیشترین مشکل در حوزه تامین مالی بنگاه ها بوده اما در ۶ فصل گذشته گلایه ها روی فضای مقرراتی و مجوزها و موانع کسب و کار است.

اجرای مفاد بسته رونق تولید لرستان نیازمند اراده مدیریت استان است

رئیس اتاق بازرگانی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این قول را می دهیم به مدیران، حاضران، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه که حداکثر تا هفته آینده بسته رونق تولید لرستان را ارائه دهیم، گفت: این بسته ‬مجموعه ای از راهکارهای اجرایی برای رفع بسیاری از مشکلات و تحرک در فعالیت های اقتصادی است.

سلاح ورزی با تاکید بر اینکه اجرای مفاد این بسته مستلزم اراده ای است که در دستگاه های اجرایی و در سطح مدیریت استان باید وجود داشته باشد، افزود: این بسته رونق تولید را تا هفته آینده تقدیم استاندار می کنیم و تلاش می کنیم در جهت بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید قدم برداریم.

کد خبر 4675175

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین سلاح ورزی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد