Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار خبری درباره کیفیت برنج وارداتی توزیع شده در استان خراسان شمالی٬ برخی از دستگاه‌های متولی در پاسخ به تسنیم٬ کیفیت این برنج را مورد تایید دانستند. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ یکشنبه‌ای که گذشت خبری مبنی بر بی‌کیفیت بودن 500 تن برنج وارداتی توزیع شده در استان خراسان شمالی به نقل از رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان استان و چند نفر از فروشندگان این اقلام منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئوالاتی درباره کیفیت برنج توزیع شده در خراسان‌شمالی؛ آیا برنج تعاونی «بی‌کیفیت» است؟بازار خراسان شمالی از برنج دولتی اشباع می‌شود

سازمان صمت: آذری رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان نیست

در خبر منتشر شده٬ آذری رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان بجنورد مدعی بی‌کیفیت بودن برنج وارداتی شده و گفت: تاکنون اعتراضات زیادی در خصوص کیفیت پایین این برنج از سوی کسبه صورت گرفته است. احتمال می‌دهیم برنج توزیعی، از نوع درجه دو پاکستانی باشد.

پس از انتشار این خبر واکنش‌های متفاوتی در فضای استان شکل گرفت. سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان به عنوان یکی از متولیان موضوع٬ مسئولیت آذری را زیر سوال برد و برخی از منابع در این سازمان از پایان مسئولیت او در اتحادیه خوار و بار فروشان خبر دادند.

هم‌چنین رضا صالحی وارد کننده این برنج به استان نیز با مراجعه به دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان شمالی و ارائه اسناد آزمایشگاهی٬ گمرک و بهداشتی این برنج بر درجه یک بودن این برنج تاکید کرد.

وی افزود: افراد مباشر توزیع این برنج در تمام استان مشخص هستند و لیست این افراد هم موجود است. می توانید با مراجعه به این افراد از صحت  و درجه یک بودن برنج اطمینان حاصل کنید.

استاندارد: کیفیت و درجه برنج را تایید می‌کنیم

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندار اداره کل استاندار خراسان شمالی گفت: طبق قانون هر گونه کالایی که وارد گمرک می‌شود از طریق سامانه به اداره استاندارد ارجاع داده شده و مورد بررسی و آزمونهای مختلف قرار می گیرد.

وی در خصوص ضوابط مربوط به برنج نیز افزود: برنج های وارداتی طبق درجه بندی که از سوی وارد کننده اعلام می‌شود٬ مورد بررسی و آزمون‌های ملی قرار می‌گیرند. تاییدیه اداره استاندارد لازمه ورود این برنج‌ها به بازار است.

طاهری تصریح کرد: برنج وارداتی نیز که اخیراً در استان توزیع شده٬ از طریق سامانه و آزمایش های مختلف تاییدیه COC را گرفته است. هر محموله‌ای که وارد گمرک می‌شود بدون مجوزهای اداره استاندارد نمی‌تواند وارد بازار شود.

امین قربانی سرپرست معاونت بازرگانی سازمان صمت خراسان شمالی نیز در این باره اظهار داشت: کیفیت و سلامت برنج توسط سه دستگاه معاونت غذا و دارد، حفظ و نباتات و اداره استاندار تایید شده است. در دو هفته‌ای که برنج وارداتی با اسم فردین توزیع شده هیچ اعتراضی و گلایه مندی را نشنیدیم.

وی تاکید کرد: از هر کس که ادعایی دال بر کیفیت پایین برنج دارد دعوت می‌کنیم تا با حضور وارد کننده و ارزیاب‌های سازمان صمت این برنج مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم٬ آنچه پس از انتشار این خبر و واکنش‌های متفاوت در بازار و دستگاه‌های اداری رخ داد٬ نشان دهنده نوعی ناهماهنگی در نظام توزیع و بررسی وضعیت کالاهای وارداتی است. برخی از فروشندگان کماکان معتقد هستند هرچند تمام کالاهای وارداتی از چرخه آزمایش‌های استاندارد و بهداشت عبور می‌کنند٬ اما اتفاقات پس از این آزمایشات و توزیع آن در بازار غیر قابل اجتناب است. امیدواریم مسئولان برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/ ز

 

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا

محمدحسین اسلامیان، اظهار داشت: واقعیت این است که ما واردکننده تکنولوژی هستیم و قطعات را با توجه به آن مونتاژ می‌کنیم و جالب اینکه می‌خواهیم همان محصولات را صادر کنیم؛ بنابراین باید ببینیم که کالای مونتاژشده ما در بازار داخلی تا چه میزان مورد استقبال قرار می‌گیرد تا در مرحله بعد انتظار داشته باشیم که کشور‌های خارجی، کالای ما را به سایر برند‌ها ترجیح دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: ما امروز لباسشویی‌ای را که تکنولوژی آن وارداتی است، با کیفیت به‌مراتب پایین‌تری از نمونه اصلی مونتاژ می‌کنیم؛ اما قیمت آن از قیمت جهانی کالای مورد نظر بالاتر است. امروزه قیمت لباسشویی‌ای که بالاترین سطح جهانی را از نظر کیفی دارد و در بسیاری از کشور‌های دنیا از آن استقبال می‌شود، ۲۰۰ دلار است، در حالی که لباسشویی‌های ایرانی با کیفیت به مراتب پایین‌تر، کمتر از ۲۰ میلیون به مردم فروخته نمی‌شود؛ بنابراین تهیه زیرساخت‌ها توسط دولت مساله دوم است و مساله اول این است که چگونه تکنولوژی وارداتی را دوباره صادر می‌کنیم.

اسلامیان افزود: امروز تنها به معدود کشور‌هایی می‌توانیم محصولاتی همچون لباسشویی را صادر کنیم که بعد مسافتی بالایی از کشور اصلی دارند یا مانند لباسشویی دو قلو و کولر آبی صرفه اقتصادی برای ایجاد خط تولید آن‌ها وجود ندارد.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی، تصریح کرد: مشتری در هر صورت نیاز خود را به صورت واردات غیرقانونی با برند اصلی وارداتی تامین می‌کند؛ اما مسوولان اصرار دارند که به جای این لباسشویی ۱۵ میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد، در داخل کشور شبیه آن را با ۲۵ میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند. طبیعی است وقتی در یک کشور، برند ایرانی را با کیفیت پایین‌تر و قیمت دو برابری در کنار برند کره‌ای و آلمانی قرار دهیم، موفق نمی‌شویم.

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود