Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سید علی سقائیان، سفیر ایران در برزیل، به مقامات برزیلی اعلام کرد که اگر این کشور آمریکای جنوبی اجازه ندهد کشتی‌های ایرانی سوخت‌گیری مجدد داشته باشند ایران می‌تواند به راحتی فروشندگان دیگری برای ذرت، سویا و گوشت پیدا کند.

ارزش صادرات برزیل به ایران سالانه حدود دو میلیارد دلار است که عمده آن کالا‌هایی مانند ذرت، گوشت و شکر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران یک سوم از کل صادرات ذرت برزیل را خریداری می‌کند.

براساس گزارش بلومبرگ، سید علی سقائیان در مصاحبه‌ای در سفارت ایران در برزیل اظهار کرد: من به برزیلی‌ها گفتم که آن‌ها باید این مساله را حل کنند نه ایرانی‌ها و اگر این مساله حل نشود ممکن است مقامات در تهران بخواهند تصمیم دیگری بگیرند، زیرا این یک بازار آزاد است و سایر کشور‌ها نیز وجود دارند.

شرکت نفتی دولتی پتروبراس به دلیل ریسک تحریم‌های آمریکا از تامین سوخت برای این کشتی‌ها که بیش از یک ماه است در بندر پاراناگوآ در حدود ۴۵۰ کیلومتر جنوب سائوپائولو معطل هستند اجتناب کرده است.

بولسونارو، رییس جمهور برزیل که یکی از حامیان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، است به صادرکنندگان این کشور درباره ریسک معامله با ایران هشدار داده است.

سقائیان گفت: برای حل این مشکل ایران در حال بررسی ارسال سوخت به این کشتی‌ها است با این حال این گزینه اندکی زمان خواهد برد و پرهزینه است و در ادامه افزود: کشور‌های بزرگ و مستقلی مانند برزیل و ایران باید بدون مداخله از جانب هیچ کشور ثالثی با یکدیگر همکاری کنند.

دفتر خارجه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستورالعمل قانونی در این خصوص را دنبال خواهد کرد.

مقامات بندر پاراناگوا در ایمیلی به بلومبرگ اعلام کردند: کشتی ام وی باوند حامل ۴۸ هزار تن ذرت بایستی در هشتم ژوئن پاراناگوا را به مقصد ایران ترک می‌کرد. این کشتی پس از بارگیری بندر ایمبیتوبا در ایالت سانتا کاتارینا برزیل را در ۱۵ مه ترک کرده بود.

کشتی ام وی ترمه نیز از ۱۹ ژوئن منتظر تامین سوخت برای حرکت به بندر ایمبیتوبا است تا در آن ذرت بارگیری کرده و سپس به مقصد ایران حرکت کند. این کشتی در اول ژوئن یک محموله را در بندر "سائو فرانسیسکو دو سول" در سانتا کاتارینا تخلیه کرده بود.

 

 

منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، واردات ایران از برزیل ، سفیر ایران در برزیل ، علی سقائیان ، سوختگیری کشتی های ایرانی در برزیل سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واردات ایران از برزیل سفیر ایران در برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ منوچهر جوانمرد گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و سوخت، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی بندر ماهشهر با رصد اطلاعاتی یک انبار دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازدید از این انبار، یک هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ جوانمرد ادامه داد: همچنین ماموران پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی دیگر با گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی، دو دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بندر ماهشهر اضافه کرد: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، حدود تقریبی ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط ۵ نفر پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.  

دیگر خبرها

  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید