Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر پیشین فدراسیون والیبال گفت: کار تیم ملی در مرحله اول انتخابی المپیک که به میزبانی روسیه برگزار می‌شود سخت است.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها نشان داد که تیم خوبی است و در همه بازی‌ها شاهد عملکرد خوبی از ملی‌پوشان بودیم که نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی بازی‌ها حتی وقتی دو سه ست را به حریف باخته بودیم، برگشت‌های خوبی را از تیم شاهد بودیم که امیدوار کننده است. تیم نوسان کمی داشت و بازیکنان به پختگی خوبی رسیده‌اند، من فکر ‌میکنم تیم ایران با شرایط خوبی به استقبال بازی‌ها انتخابی المپیک برود.

او ادامه داد: البته باید این موضوع را همه بدانند که نتیجه گرفتن در مرحله اول این رقابت‌ها که به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد بسیار سخت است و نباید انتظار بالایی از تیم داشت. قهرمان لیگ ملت‌های امسال (روسیه) در کشورش با همه ستاره‌هایش بازی می‌کند و تیم کوبا نیز همه ستاره‌های خود مانند سیمون را در اختیار دارد، کار بسیار سخت است. بی‌تعارف می‌گویم؛ کسب سهمیه در مرحله اول انتخابی المپیک خیلی سخت است و نباید انتظار بالایی داشت.

دبیر پیشین فدراسیون والیبال با اشاره به عملکرد خوب ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها گفت: درست است که ما در لیگ ملت‌ها به مدال نرسیدیم و این درحالی بود که کاملا شایسته کسب مدال بودیم،‌ اما باز هم اعلام می‌کنم که کسب مقام پنجمی نیز نتیجه خوبی بود. با این حال در رقابت‌های انتخابی المپیک شرایطی به گونه‌ای است که باید منطقی فکر کنیم، مرحله اول کار خیلی سخت است و باید بدانیم که اگر در این مرحله هم سهمیه نگیریم، کار تمام نشده است و در مرحله دوم می‌توانیم کسب سهمیه کنیم.

او گفت: باید در کنار تیم ملی بوده و به تیم ملی روحیه دهیم. هم بازیکنانی که یک‌بار در المپیک بوده‌اند و هم بازیکنانی که تا کنون تجربه المپیک را نداشته‌اند، می‌دانند که حضور در این بازی‌ها برای ادامه روند رو به رشد والیبال ایران مهم است و به همین دلیل با انگیزه بالا برای کسب سهمیه خواهند جنگید. کادرفنی ما نیز از این موضع اطلاع دارد و قطعا با بهترین شرایط تیم را عازم مسابقات می‌کند.

این پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که با مشخص شدن زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال، آیا قصد حضور در انتخابات را دارد؟ اظهار کرد: فعلا باید شرایط را بررسی کنیم و سپس در مورد حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون تصمیم گیری کنیم.

افشاردوست درباره دو بازی دوستانه تیم ملی با بلغارستان پیش از دیدارهای مرحله نخست انتخابی المپیک نیز اظهار کرد: بلغارستان تیم خوبی است و بازی‌های دوستانه با این تیم می‌توند کمک کننده باشد، اما همان‌طور که می‌دانید ورزش است و چیزی در آن مشخص نیست. امیدوارم تیم ملی ایران بدون هیچ مشکل و یا مصدومی، صحیح و سلامت این دو بازی تدارکاتی را پشت سر بگذارد.

او در مورد ناهماهنگی موجود میان تیم اول و دوم ایران، گفت: از نظر من ناهماهنگی زیادی میان تیم اول و دوم ایران وجود ندارد و بسیاری از این مسائل را می‌توان در تمرینات مداوم برطرف کرد. همه این بازیکنان در تمرینات با یکدیگر بازی می‌کنند و ناهماهنگی آن‌چنانی وجود ندارد. هدف از حضور در بازی‌های تدارکاتی شفاف سازی نقاط ضعف است تا کادرفنی آن‌ها را برطرف کند. در بازی‌های تدارکاتی است که کادرفنی بازیکنان خود را بهتر می‌شناسد و تصمیم می‌گیرد از چه بازیکنی در چه سطح از بازی استفاده کند، ضمن این که ملی‌پوشان در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند.

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: بازیکنان در یک یا دو بازی ساخته نمی‌شوند و از نظر تکنیکی هم رشد یافته یا تضعیف نمی‌شوند. همه باید در کنار تیم ملی باشند تا از نظر روحی و روانی تیم ملی در بهترین شرایط قرار بگیرد. برای موفقیت در رقابت‌ها اصلی‌ترین موضوع آمادگی بازیکنان از نظر ذهنی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود افشاردوست واليبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال آسیا با تفاوت ۴ ماه از سطح بزرگسالان در دوحه برگزار شد و این بار تیم المپیک ژاپن موفق شد بعد از قهرمانی در سال ۲۰۱۶، این دستاورد را تکرار کنند.

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که اصلی‌ترین تفاوت میان این دو ژاپن، خط دفاع و دروازه‌بان این دو تیم بود. به خاطر داریم که خط دفاعی پراشتباه ژاپن همراه با واکنش‌های عجیب دیون سوزوکی، برای آبی پوشان دردسرساز شدند و این تیم در بازی‌های مرحله گروهی ۵ گل و در مرحله حذفی ۳ گل دریافت کرد تا ضعیف‌ترین آمار خود را ثبت کنند.

با این حال شرایط در بازی‌های زیر ۲۳ سال کاملا متفاوت بود. این تیم در گروهی که کره جنوبی، چین و امارات حضور داشتند، تنها یک گل خوردند و در مرحله حذفی هم تنها ۲ گل دریافت کرد.

این تیم اگرچه در بازی مقابل قطر در نخستین مرحله حذفی گرفتار شد و پیروزی دو بر صفر خودش را با تساوی ۲-۲ عوض کرده بود، نمی‌تواند واکنش‌ها و سیوهای لئو را برابر قطر نادیده بگیرد. آنها در این بازی موفق شدند در نهایت چهار بر دو پیروز شوند اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که اختلاف دو تیم با توجه به حملات قطر می‌توانست تغییر کند. او در بازی فینال هم در شرایطی که تیم ملی ژاپن در دقیقه ۹۱ به گل اول بازی رسید، با توجه به خط‌هایی که مدافع ۲۱ ساله این تیم انجام داد باید در دوئل با بازیکن ازبکستان قرار می‌گرفت و تمام تلاشش را برای مهار پنالتی او به کار گیرد؛ کوکوبو در دقیقه نود و پنجم و در یکی از سخت‌ترین شرایط ممکن، بسیار خونسرد عمل کرد و با اعتماد به نفس مثال‌زدنی‌اش توانست این پنالتی را مهار کند تا ژاپن برای دومین بار قهرمان شود. 

برخی از رسانه‌های ژاپنی ین اتفاق را با واکنش سوزوکی در دیدار یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی کشورمان مقایسه کردند که شاید اگر کوکوبو در آن بازی حضور داشت نسبت به پنالتی علیرضا جهانبخش واکنش بهتری نشان می‌داد.

لئو با ۲۲ سال سن شاگرد راجر اشمیت در بنفیکاست و این روزها به عنوان دروازه‌بان آینده فوتبال ژاپن این امید را به مردم این کشور داده که شاید برای جام جهانی ۲۰۲۶، رقیبی خاص برای سوزوکی باشد. 

او هنوز برای تیم اصلی بنفیکا به میدان نرفته، اما با عملکردی که در آسیا ثبت کرده احتمالا برای فصل بعد یا به صورت قرضی از بنفیکا جدا خواهد شد یا به عنوان یک رقیب برای تروبین اوکراینی تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا به عنوان نگهبان چارچوب فلزی این تیم وارد زمین شود.

دیگر خبرها

  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • تقوی: تیم ملی والیبال چند بازی تدارکاتی در برزیل برگزار خواهد کرد
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا
  • فوق ستاره برزیلی به روسیه کوچ کرد!
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!