Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به سیاست‌های کلان برای گذر به کیفیت گفت: در چند سال اخیر برای بازسازی آزمایشگاه‌های کارشناسی ۶ میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق، رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و معاون آموزشی وزارت علوم در آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیر که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به محور‌های اصلی فعالیت‌های دانشگاه بیان کرد: در حوزه آموزش با تاکید بر شاخص‌های کیفی بروزرسانی محتوا، کارآفرینی و مهارت افزایی حرکت کردیم همچنین در حوزه پژوهش سعی به حرکت در مرز‌های دانش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاکی صدیق ادامه داد: برنامه ریزی برای حضور در تمام نظام‌های رتبه بندی و حضور در بین دانشگاه‌های منتخب پروژه تراز بین المللی از دیگر فعالیت‌های دانشگاه خواجه نصیر در دوران فعالیت بنده بوده است.

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به آمار و ارقام‌هایی از اقدامات این دانشگاه از سال ۹۲ تا ۹۸ عنوان کرد: آمار‌ها به درستی نشان می‌دهند که در سال ۹۲، ۲۹۶ عضو هیئت علمی و در سال ۹۸، ۳۱۸ عضو هیئت علمی در دانشگاه فعالیت می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی اعضای هیئت علمی را جذب نکرده ایم و همه چیز به تناسب پیش رفته است.

وی درباره سیاست‌های کلان برای گذر به کیفیت ادامه داد: بازنگری در برخی مصوبات هیئت ممیزه و برخی ضوابط جذب، تامین قرارداد‌ها و اعطای پایه همچنین تشکیل کارگروه‌های کاری در زمینه‌های روابط بین الملل، روابط عمومی و فضای مجازی رتبه بندی و ارتقای کیفی فعالیت‌های دانشگاه از جمله این سیاست‌ها است.

به گفته خاکی صدیق طرح راهبردی دانشگاه از سال ۹۳ تاکنون دنبال شده است و در سال ۹۵ واحد علم سنجی در دفتر نظارت و ارزیابی به صورت رسمی راه اندازی گشته است.

معاون آموزشی جدید وزارت علوم بیان کرد: ورود به ارزیابی درونی تمام دانشکده‌های مهندسی، طرح ارزیابی استادان دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای اعضای هیئت علمی و دستیاران آموزشی، بازسازی آزمایشگاه‌های کارشناسی به مبلغ ۶ میلیارد تومان (در ۶ سال اخیر سالی یک میلیارد تومان) از جمله سیاست‌های کلان دانشگاه خواجه نصیر برای گذر به کیفیت در حوزه آموزش است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش طراحی حمایت از زمینه‌های ویژه پژوهشی، حمایت از پروژه‌های آزمایشگاهی و عملی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، ارتقای کمی و کیفی خدمات فناوری اطلاعات و تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انتشار پژوهش در مجلات علمی مواردی است که به عنوان سیاست‌های کلان در نظر گرفته شده و با همکاری اعضای هیئت علمی پیگیری شده است.

به گفته خاکی صدیق در حوزه روابط بین الملل نیز سیاست‌هایی همچون ایجاد معاونت بین الملل و تدوین سند بین المللی سازی، برنامه ریزی برای پذیرش دانشجویان خارجی، راه اندازی مجدد دوره‌های بین المللی مشترک در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی دانشگاه توسعه آموزشی پژوهشی فناوری طرح‌ها در زمینه‌های بین رشته‌ای است که از جمله آن‌ها می‌توان توانمندی داخلی دانشگاه، نیازمندی کشور و نوآوری ملی را نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد و مبلغ قرارداد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اشاره کرد و اظهار داشت: سال ۹۳ حدود ۱۷۵ قرارداد ارتباط با صنعت با مبلغ ۳۶ میلیارد تومان داشتیم، اما امسال ۲۶۴ قرارداد را با مبلغ ۵۱.۲ میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

خاکی صدیق درباره پروژه تجمیع دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: پروژه تجمیع دانشگاه را به مراحلی رسانده ایم و از این پس به صلاحدید سرپرست جدید دانشگاه و هیئت رئیسه است که ادامه پیدا کند یا خیر، اما اکیدا توصیه می‌کنیم که باید مسیر تجمیع دانشگاه را برای کسب موفقیت‌های بیشتر ادامه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خاکی صدیق دانشگاه خواجه نصیر تودیع و معارفه گذر به کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید

افتتاح نمایشگاه رویداد کاریابی دانشگاهی صدرا (صنعت، دانشگاه و اشتغال) +تصاویر

فاضلی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

وی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

فاضلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی