Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از نیوز کلیک، هزاران معلم شیلیایی که از سوم ژوئن اعتصاب کرده بودند، رای به پایان اعتصاب دادند.

حدود ۶۷.۳۷ درصد از معلمان رای به پایان اعتصابی دادند که توسط اتحادیه معلمان شلیایی (CPC) سازماندهی شده بود. نمایندگان معلمان در CPC متعهد شدند تا تحقق مطالبات معلمان مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریو آگویلار (رئیس اتحادیه CPC) ضمن تشکر از شهروندان بابت حمایت از اعتصاب ۷ هفته‌ای معلمان گفته بود که این جنبش فوق العاده‌ای بوده است؛ جنبشی که دولت را مجبور به بهبود وضع معلمان کرد و منجر به تصمیم‌گیری دموکراتیک با مشارکت معلمان شد.

به گفته او؛ تصمیم معلمان برای پایان اعتصاب به دلیل رضایت آنها از پیشنهادات وزارت آموزش و پرورش نبوده است.

انتخابات معلمان شیلی برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه اعتصاب در ۱۷ ژوئن برگزار شده بود و در این روز معلمان تصمیم گرفتند به اعتصاب ۹۰ هزار نفری خود که بیش از ۷ هفته به طول انجامیده بود، پایان دهند.

وزارت آموزش و پرورش شیلی در آخرین پیشنهاد خود از پاسخگویی به سه مورد از دوازده مطالبه اصلی معلمان سر باز زد که شامل پرداخت بدهی معلمان (به ویژه پرداخت بدهی معلمان بازنشسته از زمان پینوشه)، پرداخت پاداش ویژه به مربیان خاص و معلمان ابتدایی و مخالفت معلمان با تغییراتی در برنامه درسی که قرار بود در رشته‌های تاریخ، تربیت بدنی و هنر انجام بگیرد.

اتحادیهCPC یک شکایت رسمی علیه اصلاحات برنامه درسی در سازمان بازرسی ارائه داد و از این طریق خواست تا تغییرات پیشنهاد شده توسط وزارت آموزش و پرورش لغو شود چراکه برخلاف قوانین عمومی است که تضمین می‌کند که آموزش در مدرسه باید جامع و برابر باشد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند