Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نسخه های خطی در باره تاریخ و فرهنگ قزاقستان مورد مطالعه و ارزشیابی قرار گرفته است. این اقدامات را مرکز ملی نسخه های خطی و کتابهای نادر و شورای علمی-تحلیلی انجمن اقوام مختلف قراقستان به انجام رسانده است.

این امر با هدف حفظ میراث فرهنگی و انتقال آن به سیستم دیجیتال تفاهم نامه همکاری بین این دو مرکز به امضا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه در بنیاد آرشیو بیش از ۶ هزار نمونه وجود دارد که یکی از با ارزشترین اثر تاریخی – نسخه خطی است که در باره زندگی پیامبر اسلام (ص) نوشته شده است 

آیگل سادوقاسووا رئیس شورای کارشناسی علمی انجمن اقوام مختلف قزاقستان می گوید: برای این که تاریخ، فرهنگ، زبان و دین مان را عمیقتر پژوهش کنیم، احتیاج به نسخه های خطی اصلی هستیم. این نسخه های خطی در نقاط مختلف جهان از جمله به زبانهای فارسی و چینی نوشته شده است.  هدف مان رساندن این آثار به پژوهشگران قزاقستان و آشنایی نمودن  مردم با آن  است.

کد خبر 4675314

منبع: مهر

کلیدواژه: قزاقستان نسخ خطی پیامبر اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل فولاد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا به درخواست مخاطبان نبض بورس به بررسی سهام فولاد به لحاظ تکنیکال بپردازیم. شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش فولاد نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J2h

دیگر خبرها

  • تحلیل فولاد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است