Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده صهیونیستی با اشاره به ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در ترور شخصیت‌های فلسطینی اذعان کرد که این سیاست شکست خورده و تنها موجب بدنامی بیشتر آنها می‌گردد. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ران ادلیست نویسنده صهیونیستی گزارش داد که هدف سیاست ترورهایی که سرویس های امنیتی اسرائیل ترتیب می دهد، نابودی کامل گروه های مسلح فلسطین نیست؛ بلکه هدف آن، آرام کردن یهودیان وحشت زده است و نیز اثبات این ادعا که امنیت همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد که این ترورها، هرگونه فرصت برای موفقیت در روند سیاسی را از بین می برد.

ادلیست در مقاله‌ای در روزنامه معاریو گزارش داد که ترورهایی که اسرائیل طبق معمول مسئولیت آنها را بر عهده نمی گیرد، در نابودی آرمان های ملت فلسطین و از بین بردن پروژه هسته‌ای ایران و نیز مقابله با این کشور در سوریه موفقیت آمیز نبوده است. ران ادامه داد که این ترورها فقط آرامش یهودیان وحشت زده را تهدید می کند و به دنبال اثبات این ادعا است که سیستم امنیتی اسرائیل همچنان خوب کار می کند.

وی تاکید کرد که این ترورها با وجود توجیهات فراوان، این مسئله را پنهان نمی کند که مرکز امنیتی اسرائیل در همه جبهه ها چه در نوارغزه و کرانه باختری و چه لبنان و سوریه شکست خورده است.

موساد؛ منجلاب ترور و جاسوسی-1|وقتی صهیونیست‌ها آدم‌کُشی را افتخار می‌دانندشگردهای جذب جاسوس موساد در غزهرئیس موساد: با کشورهای عربی ارتباط داریم

 

نویسنده صهیونیستی اشاره کرد که ترورهایی که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده، منجر به گسترش فضای نفرت و ترس میان اعراب و فلسطینیان و نیز افزایش انگیزه های انتقام نسبت به صهیونیست ها می شود.

ران ادلیست تصریح کرد که این گونه اقدامات وترورهای متقابل، جزو فعالیت های مافیا و شبه نظامیان محسوب می شود و اسرائیل باید طبق روند معمول سیاسی رفتار کند، اما این مسئله را نادیده گرفته است.

ران ادلیست در همین راستا به عملیات ترور خالد مشعل رهبر حماس در اردن در سال 1997 که با شکست مواجه شد، اشاره کرد. وی ادامه داد که در آن زمان سرکردگان موساد اعتراف کردند که دانی یاتوم رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و رومی بن فورات یکی از افسران ارشد بخش عملیاتی و میشکا بن فالید دستیار او تحت فشار نتانیاهو که پس از عملیات خونین در تل آویو در پی ترور یحیی عیاش عضو شاخه عزالدین قسام حماس در سال 1996 در غزه به دنبال انتقام از حماس بود، اقدام به این ترور کرده بودند.

این نویسنده صهیونیستی، سخن خود را این گونه به پایان برد که در آن زمان نتانیاهو می خواست که یک مسئول ارشد فلسطینی را به امید آرام کردن یهودیان خشمگین به قتل برساند و تلاش برای ترور مشعل در 25 سپتامبر 1997 به همین منظور بود. وی همچنین در ادامه به عملیات تلافی جویانه حماس در 30 جولای همان سال اشاره کرد که منجر به کشته شدن 16 یهودی و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.

ران ادلیست در پایان تاکید کرد که در آن زمان موساد از نتانیاهو خواست تا به منظور انتقام، دو تن از رهبران فلسطینی را ترورکند، اما وی به این امر قانع نشد؛ چرا که می خواست یک رهبر عالی رتبه مانند مشعل را ترور کند که موفق نشد.

انتهای پیام/

R36346/P36446/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط موساد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موساد موساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در شهرک دیر غصون در شمال طولکرم، یکی از نظامیان این رژیم از یگان ویژه یمام زخمی شده است.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۱۲ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در روستای «دیر الغصون» در شمال طولکرم عقب‌نشینی از این منطقه را آغاز کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش ۲ مبارز تحت تعقیب فلسطینی را به شهادت رسانده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که یک مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و پیکر وی از سوی نظامیان صهیونیست ربوده شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین به نقل از شاهدان عینی ۳ فلسطینی در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دیرالغصون به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله در کرانه باختری حمله ور شد.

در جریان این یورش یک جوان فلسطینی به شدت زخمی شد.

کد خبر 6096572

دیگر خبرها

  • نسل‌کشی به وقت رفح
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • بمباران سراسر نوار غزه طی بامداد امروز
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم