Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، وزارت خارجه چین با اظهارات کنایه آمیز به سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و رئیس پیشین سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی این کشور) درباره بازداشت جاسوس‌های این کشور در ایران واکنش نشان داد.

هوا شانیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره بازداشت جاسوس‌های سیا در ایران گفت: من از شرایطی که درباره ایران اشاره کردید، اطلاعی ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کاملا به یاد می‌آورم که پمپئو (رئیس سابق سیا) در سخنرانی در دانشگاه تگزاس گفت «ما دروغ می‌گویم، تقلب و دزدی می‌کنیم و این شکوه تجربه آمریکاست.» فکر می‌کنم همه شما آن را به خاطر دارید.

وزیر خارجه آمریکا ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه «ای اند ام تگزاس» در توضیح تجربیات خود در سیا به دانشجویان این دانشگاه گفت شعار وست پوینت (دانشگاه محل تحصیل او) چه بود؟ دروغ نگوید، فریبکاری و دزدی نکنید و کسانی را که این کار را می‌کنند، تحمل نکنید. پمپئو در ادامه اذعان کرد: من رئیس سازمان سیا بودم. ما دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. مثل اینکه ما دوره‌های آموزشی کاملی را پشت سر می‌گذراندیم. برای شما این یادآور شکوه تجربه آمریکاست.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد ۱۷ نفر را به اتهام جاسوسی و تلاش برای جمع آوری اطلاعات محرمانه برای سازمان سیای آمریکا، بازداشت شده‌اند. ایران این خبر را در حالی که تنش‌ها بین ایران و آمریکا به حداکثر رسیده است، اعلام کرد. وزیر اطلاعات ایران روز دوشنبه اعلام کرد که مظنونان اتباع ایرانی هستند که در استخدام نهاد‌های دولتی و خصوصی قرار داشتند. او اعلام کرد که آن‌ها پس از چند ماه جاسوسی بازداشت شدند. برخی از این افراد به اعدام محکوم شده اند.

افسران سازمان سیا با برخی از این مظنونان و در زمانی که آن‌ها در خارج از ایران برای دریافت ویزا حضور داشته اند در سفارت خانه‌های آمریکا ارتباط برقرار کرده اند. افسران سیا به این افراد وعده ارائه تابعیت آمریکا و شغل در برابر جاسوسی داده اند.

 پمپئو در واکنش به خبر دستگیری جاسوس‌های سیا مدعی شد: «نمی‌توانم به طور خاص درباره این موضوع اظهارنظر کنم، اما ایران پیشینه دروغگویی دارد».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سیا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  

در تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر آتلانتای ایالت جورجیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

به گزارش‌ مشرق، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا