Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد، به شبهه یکی از نمایندگان مجلس درباره ایرانی‌الاصل نبودنش پاسخ داد.

به گزارش مشرق، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به جواد کریمی‌ قدوسی نماینده مردم مشهد، گفت: آقای کریمی قدوسی، شما به شهر تربت جام آمدید و خطاب به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست، نامه بنویسید تا وی رد صلاحیت شود! آقای کریمی قدوسی زمانی که اجداد شما و بستگان شما در از افغانستان به ایران آمدند ما بودیم که دفاع می کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای کریمی قدوسی چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است؟

این نطق نماینده تربت جام با واکنش کریمی قدوسی روبه‌رو شد و روز بعد در جلسه علنی مجلس خطاب به وی گفت:  گویا به آقای رحیمی جهان آبادی وعده سفارت ایران در افغانستان را داده اند. به او با اطمینان عرض می‌کنم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

ببینید: فیلم/ نماینده‌ای که به‌جای عذرخواهی، شاکی شد!

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، درباره شبهه ایرانی‌الاصل نبودنش اظهار داشت: چون بنده عازم سفر حج هستم و حج نیابتی از طرف برخی اقوام و آشنایان دارم و شاید برنگردم، درباره رگ و ریشه این موضوع صحبت می‌کنم و قرار است مسئولان امر هم در این موضوع صحبت کنند. پدر مادر و خانواده بنده در مشهد شناخته‌شده هستند و ما طولانی‌مدت در آنجا سکونت داشتیم.

وی افزود: مادر ما اصالتا اهل یزد هستند، پدر بنده اهل تربت حیدریه بودند و 100 سال پیش زلزله‌ای که در تربت اتفاق می‌افتد به مشهد می‌آیند و ساکن می‌شوند. پدر بزرگ من که وی را بنده ندیده‌ام، تاجری در مشهد بودند و یک شب در کاروانسرایی از سقف کاروانسرا سقوط می‌کند و در قبرستان آنجا دفن می‌شوند. مادر بزرگ ما هم اصالتا یزدی بودند و در مشهد ساکن شدند و از یزدی‌های قدیمی و معروف هستند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: آنچه که ما از پدرمان در مورد مسائل خانواده خودشان شنیدیم این است که بعد از فوت پدر بزرگ ما، پدر بنده ابوالقاسم دو برادر به نام حسن و حسین داشت. پدر بنده متولد 1294 بود یعنی حدود 104 سال قبل که دوره قاجار می‌شد. بارِ خرج خانه بعد از فوت پدربزرگ ما، روی دوش پدر ما بود و از 6 سالگی در یکی از خیاطی‌های مشهد در نزدیکی حرم مطهر کار می‌کند. مادر بزرگ ما با آن دو پسر دیگرش همیشه درگیر بود که چرا خرج خانه روی دوش پدر بنده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از آن برادران به نام حسن، خانه را ترک می‌کند و تا مدت‌ها خبری از او نداشتند و بعد از سال‌ها معلوم شد به هرات افغانستان رفته و آنجا کاسبی می‌کند و در همان‌جا ازدواج کرد و از دنیا رفت. خواهر بزرگ من که الان 70 سال سن دارد و در قید حیات است می‌گوید یک‌بار در کودکی آن عموی ما را دیده است. بعد از حمله شوروی به افغانستان در سال‌های ابتدایی انقلاب، سیل مهاجرت افغان‌ها به ایران آغاز شد. پدر بنده که متوجه حضور فرزندان برادرش در ایران شد و چون اهل رسیدگی به ضعفا بود،  برای اثبات ایرانی‌الاصل بودن آنها تلاش کرد تا مشکل اقامت آنها حل شود.

وی افزود: تلاش‌های پدر بنده تا آزمایش ژنتیک هم پیش رفت و ثابت شد فرزندان عموی ما با پدر و عمه‌ام هم‌خونی دارند و دادگاه براساس این اسناد و مدارک و آزمایش ژنتیک حکم داد که فرزندان حسن کریمی قدوسی، ایرانی هستند. حتی اداره اطلاعات استان و اداره تابعیت آن در این‌خصوص تحقیفات مفصلی کردند و حتی تا هرات هم رفتند تا مشخص شد که عموی بنده را در آنجا همه ایرانی می‌شناختند. با این‌حال متاسفانه به تعدادی از آنها شناسنامه  ندادند و به آلمان رفتند. 

کریمی‌ قدوسی درباره ریشه این ماجرا اظهار داشت: در ماجرای پرونده امیر منصور آریا  بنده به‌شدت با آن فساد برخورد کردم و با یکی از نمایندگان که نامش در آن پرونده برده می‌شد برخورد داشتم. او هم دنبال این بود از من نقطه ضعفی پیدا کند و بعد از کلی جستجو که نتوانست نقطه ضعف مالی و مسائل دیگری پیدا کند، کشف کرد که پسرعموها و نوه‌های عموی من از هرات آمده‌اند و حتی در یک سخنرانی هم این حرف‌ها را مطرح کرد و من هم از او شکایت کردم و باهم به دادگاه رفتیم که نهایتا دادگاه حکم داد صحبت‌های آقای بروجردی با سوء نیت نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: من سی سال در سپاه فرمانده بودم ولی حتی یک‌بار هم یک افغانستانی به خانه من رفت و آمد نداشته است. زندگی من را بخاطر مواضعم علیه فساد، فتنه و نفوذ زیر و رو کردند اما در نهایت تنها چیزی که پیدا کردند، مدارک اقامت فرزندان عموی ما بود. برخی دیگر از اقوام من هستند که از ایران رفته‌اند و تابعیت فرانسه یا یونان را دارند. آیا این دلیلی می‌شود که بگویند کریمی قدوسی فرانسوی یا یونانی است؟

وی افزود: من ریشه این مسائل را بخاطر مبارزه‌ام با فساد امیر منصور آریا و دوتابعیتی‌ها می‌دانم. پیگیری دوتابعیتی‌ها مصوبه مجلس بود و لیستی که منتشر شد، لیستی بود که مراکز اطلاعاتی دادند و ما هنوز فهرست اصلی را منتشر نکرده‌ایم. گروه‌های تحقیقاتی می‌توانند بروند  هرات و مشهد را بررسی کنند  و اگر چیز خلافی درباره خانواده ما پیدا کردند بگویند. 

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقا موضوعی که آقای جهان آبادی مطرح کرد، همان چیزی است که در فرهنگ ما مطرود است. ما در حال پیش‌رفتن به سمت اتحادیه جهان اسلام هستیم اما ایشان بحث‌های نژادپرستانه می‌کنند. افغانستانی‌ها ملتی هستند که 40 سال است در آتش و خون می‌سوزند اما در اوج این مصیبت‌ها، تیپ فاطمیون در کنار عراقی ها، پاکستانی‌ها و ایرانی‌ها در دفاع از حرم مبارزه می‌کنند و صحبت‌های اخیر این آقا واقعا جای تاسف دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی جواد کریمی قدوسی مدیر دوتابعیتی امیر منصور آریا سپاه دو تابعيتي ها مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رسانه‌ها باید فضای تبلیغاتی خود را در این بخش به کار گیرند و ارزش کار را بیان کنند دین اسلام به کارگر اهمیت می‌دهد و مصرف گرایی را نهی می‌کند.

 وی ادامه داد: همگان باید به تولید و اشتغال ترغیب کنند چراکه با نگاهی گذرا می‌توان دریافت که رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) اهل کار بودند.
خطیب جمعه کرج گفت: بخشی از امنیت شغلی کارگران که رهبر معظم انقلاب فرمودند برعهده دستگاه‌های اجرایی است و بخشی هم مردم دخیل هستند که باید مردم گفتمان سازی برای خرید کالای ایرانی به عنوان حاصل کار کارگرایرانی داشته باشند.
وی تاکید کرد: خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه گفتمان غالب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم گفت: ویژگی‌های معلم تراز انقلاب اسلامی را باید در شهید مطهری که خصوصیات ویژه‌ای داشت جستجو کرد.
وی افزود: مهمترین راهبرد انقلاب تربیت نسل عالم با فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت (ع) است؛ فعالان جبهه انقلاب باید مراقب باشند که نظام آموزشی گرفتار اسناد ۲۰۳۰ یا سکولار نشود؛ معلمی جلوه‌ای از هنر الهی است و روز معلم روز تکریم عشق و ایثار است که قامت این قشر در تربیت نسل آینده خم شده است.
وی گفت: معلمی در ایران اسلامی باید همراه با دمیدن روح امید، بصیرت و دشمن شناسی، استکبارستیزی و زیر ظلم نرفتن باشد؛ معلمان باید به نسل آینده غافل نبودن از امور دیگران را آموزش دهند و روحیه تفکر، تعهد و دغدغه مندی را در نسل‌های مختلف تقویت سازند.
نماینده ولی فقیه دراستان گفت: جبهه مقاومت امروز با هوشمندی و دقت هرچه بیشتر راه نفس کشیدن را بر اسراییل بسته و نفس هایش را به شماره انداخته است.
امام جمعه کرج گفت:  عده‌ای قلم به مزد که اعتقاد به هیچ مرامی ندارند وعده صادق را کتمان می‌کنند یا در تلاش هستند امید به آینده را ازبین ببرند ولی آنچه باید گفت این است که موضوع اصلی اثبات قدرت ایران و نیروی‌های مسلح است نه تعداد موشک‌های به هدف اصابت کرده که اگر این نکته برای مردم جا بیفتد بقیه مسائل حاشیه‌ای ارزشی ندارد.
وی افزود: وقتی در انگلیس و سایر کشور‌ها تظاهرات چندین هزار نفری برعلیه صهیونیست می‌بینیم یعنی غزه پیروز است و به رغم بسیج تمام رسانه‌ها علیه فلسطین و پس از این همه جنایات غزه همچنان پیروز است، چون اسلام پیروز است.
نماینده ولی فقیه در ادامه به برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس اشاره کرد و افزود: این دور نیز باید جدی گرفته شود چراکه یک رای هم در انتخابات تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی