Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی در تلویزیون دولتی خود از یک "زیردریایی جدید" رونمایی کرد که به گفته کارشناسان، یک زیردریایی مرمت شده متعلق به شوروی سابق است.

به گزارش ایسنا، پس از آن که کره شمالی از یک زیردریایی تازه رونمایی کرد، برخی کارشناسان اظهار کردند که این زیردریایی در واقع یک زیردریایی "رومئو SSK" مدل ۰۳۳ است که نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ میلادی و آغاز جنگ سرد از سوی شوروی سابق به کار گرفته شد و حالا تحت مرمت کره شمالی قرار گرفته و به عنوان یک زیردریایی جدید از آن رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، جدید نبودن این زیردریایی به آن معنا نیست که می‌توان توسعه آن را نادیده گرفت.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ناظران خاطرنشان کرده‌اند که رسانه دولتی کره شمالی نه تنها به سلاح‌های مستقر در این زیردریایی اشاره‌ای نمی‌کند، بلکه قسمت‌های پشت آن را هم در تصویر محو می‌کند.

جوزف دمپسی، کارشناس نظامی در توییتر نوشت، دیلیل این کار می‌تواند این باشد که تجهیزاتی مربوط به موشک‌های بالستیک در این زیردریایی قرار داده شده‌اند.

یکی از تغییرات واضحی که در این زیردریایی اعمال شده، گسترش بخش‌های بالایی و خارجی این زیردریایی است.

جوزف دمپسی در خصوص این زیردریایی افزود، با توجه به سانسور شدن بخش گسترده‌ای از تصاویر زیردریایی، رویکرد عقلانی‌تر این است که فرض کنیم جزییاتی برای موشک‌های بالستیک در این زیردریایی تعبیه شده است.

وبسایت تحلیلی تجهیزات نظامی دریایی "اچ آی ساتن" نیز تایید کرده است که زیردریایی رونمایی شده از سوی کره شمالی همان زیر دریایی مدل رومئو ست که مرمت و بازسازی شده است. مجله "پاپیولر مکنیکس" نیز همین نظر را درباره این زیردریایی مطرح کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی زير دريايي شوروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی