Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، وزارت دفاع چین روز چهارشنبه هشدار داد که این کشور در صورتی که حرکتی در راستای استقلال تایوان صورت بگیرد برای جنگ آمادگی دارد.

پکن همچنین ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل فروش سلاح به تایوان، واشنگتن را به تضعیف «ثبات جهانی» متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی ماه جاری میلادی با فروش یک سری تسلیحات نظامی به تایوان موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری تانک و موشک‌های زمین به هوای استینگر از جمله سلاح‌هایی هستند که واشنگتن با فروش آن به تایوان موافقت کرده است. ارزش این تسلیحات نظامی دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

چین در واکنش به این تصمیم ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه آن دسته از شرکت‌های آمریکایی که در معامله نظامی با تایوان دخیل هستند وضع خواهد کرد.

پکن تاکید کرده است که تمام تلاش خود را برای الحاق «صلح آمیز» تایوان به خاک خود به کار خواهد بست.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز چهارشنبه اظهار داشت: «ارتش چین مقابل کسانی که جرات کنند برای جدایی تایوان از کشور تلاش کنند، آماده ورود به جنگ است تا قاطعانه از از استقلال و اتحاد ملی و تمامیت ارضی دفاع کند.»
تایوان: از استفاده از قوه قهریه صرف نظر کنید
دولت تایوان در واکنش به تهدید پکن به وقوع «جنگ» از چین خواست از استفاده از قوه قهریه صرف نظر کند.

به گفته تایوان «رفتار تحریک آمیز» چین صلح در منطقه را به خطر انداخته است. دولت تایوان همچنین از چین خواسته است که با بحران سیاسی در هنگ کنگ «عاقلانه» برخورد کند.

آمریکا اصلی‌ترین تامین کننده سلاح‌های تایوان است. چین تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین آمریکا تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی