Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@21:56:07 GMT

راه اندازی سامانه نما پلیس آگاهی از امروز

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۱۲۳

راه اندازی سامانه نما پلیس آگاهی از امروز

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این رابطه گفت: سامانه نما (نمایشگاه اموال مجازی) به منظور قرار گرفتن در معرض دید، شناسایی صاحبان کالاهای کشف و ضبط شده و تحویل آن به مالباختگان، راه اندازی شده است.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز چهارشنبه گفت: در مواردی که مالک اموال کشف شده مشخص نیست یا سارقان قادر به معرفی مالباختگان نیستند این اموال از طریق ثبت در سامانه نما در معرض دید قرار می گیرد تا صاحبان کالاهای مسروقه شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کد و شماره سریال اموال به سرقت رفته مکشوفه از سوی پلیس در این سامانه به صورت متمرکز ثبت تا به صاحبان آن عودت شود، تصریح کرد: ضروری است تا شهروندان شماره سریال اموال خود را یادداشت کنند تا پس از سرقت و کشف آن توسط پلیس، از طریق این سامانه مال خود را شناسایی و نسبت به دریافت اموال اقدام کنند.

رحمتی اظهار داشت: به حداقل رسیدن هزینه های ناشی از حفظ و نگهداری اموال مسروقه کشف شده، پیشگیری از وارد آمدن آسیب به اموال مالباختگان، شناسایی سریع و غیرحضوری اموال مسروقه از سوی مالباختگان و کمک به پلیس در جهت شناسایی دقیق محل و زمان وقوع سرقت ها، ازجمله مزایای راه اندازی سامانه نما است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی منازل، پیشگیری و جلوگیری از سرقت در زمان هایی که شهروندان در مسافرت به سر می برند بهتر است از قفل های مناسب و پیشرفته، نرده کشی پنجره ها، نصب دزدگیر و دوربین های مدار بسته جهت منازل خود استفاده کنند تا دسترنج چندین ساله با یک سهل انگاری توسط سارقان به یغما نرود.

رحمتی خاطرنشان کرد: از عموم مردم انتظار می رود از اموال متعلق به خود از زوایای مختلف تصویربرداری یا فیلمبرداری کرده و همچنین نسبت به یادداشت کد و شماره سریال کالاها اقدام کنند تا در صورت سرقت از سوی سارقان، آنها را به عنوان مدرک تطبیقی به پلیس ارایه دهند.

وی یادآور شد: راه اندازی سامانه نما از سوی پلیس آگاهی، به نفع مالباختگان و به ضرر سارقین و مجرمین است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان اینترنت پلیس آگاهی سرقت کشف و ضبط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان، گفت: یک سارق با عنوان مأمور دولتی در بهارستان با ۱۴ فقره سرقت دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، سرهنگ مجید عسکری نیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل در محله سبزدشت بهارستان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعامل خوب مردم با پلیس افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد یک نفر مأمورنما با معرفی خود به‌عنوان مأمور ادارات دولتی وارد منازل شده و با تهدید و ارعاب به‌وسیله سلاح سرد اقدام به سرقت لوازم منزل می‌کرده است.

 فرمانده انتظامی بهارستان، تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی پی شهرستان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق شده و با استفاده از منابع موثق توانستند محل اختفای سارق در بهارستان را شناسایی کنند.

 عسکری‌نیا با اشاره به اینکه در عملیاتی از سوی پلیس، سارق مأمورنما در بهارستان دستگیر شد، خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به 14 فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر