Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون 650 مورد عملیات امداد حیات وحش در سطح این کلانشهر انجام شده است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس ، محمدهادی قانع چهارشنبه دوم مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به این موضوع که در چهار ماه ابتدای امسال بیش از 6 ۵۰ مورد امداد رسانی و زنده گیری انواع مار‌ها در منازل شهروندان و محیط شهری توسط آتش نشانان شهر شیراز انجام گرفته، لازم است که شهروندان در خصوص نحوه محافظت از خود در برابر مار‌ها و همچنین اقدامات اولیه هنگام رویارویی با این موضوع را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان با انواع مار‌ها افزود: مار‌های سمی دارای سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن، مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند، در مار‌های سمی دندان‌های نیش از سایر دندان‌ها بزرگتر و به خوبی قابل تشخیص است، مار‌های سمی داری دم کوتاه و معمولا پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند و مارهای سمی معمولا یک ردیف فلس در انتهای دم خود دارند، در حالی که مارهای غیر سمی دارای دو ردیف فلس در انتهای دم خود هستند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: مارهای غیر سمی دارای مردمک چشم  گرد هستند و این نوع مارها فرورفتگی در بین دو چشم ندارند و دارای سری گرد یا بیضی شکل هستند واز قطر میانی بدن تا انتهای نوک دم باریک می ‎ شوند، همچنین  طرز حرکتشان مستقیم و مارپیچ است اینگونه مارها هیچگونه آسیبی به انسان وارد نمی‌کنند .

قانع به شهروندان توصیه کرد: مارها معمولا در فصل بهار، تابستان و پاییز در مکان‌های سایه دار و خنک و در فصل زمستان در مکان‌هایی مانند درون غارها و تونل معادن زندگی می‌کنند .

وی با بیان اینکه 72 درصد از مارگزیدگی‌ها در تاریکی ( نیم ساعت قبل از غروب آفتاب تا ۲ ساعت بعد از آن ) رخ می‌دهد ، تاکید کرد که هیچگاه تلاشی برای به دام انداختن مارها و یا تخریب لانه آنها انجام نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: از قرار دادن کیسه و کمپرس یخ هنگام گزش خودداری کرده، چراکه گاهی عدم آشنایی شهروندان در اینگونه مواقع منجر به بدتر شدن وضعیت فرد می‌شود که این امر بعضا منجر به قطع عضو شخص شده است، پس  در صورت مار گزیدگی ابتدا باید سعی در آرامش فرد شود و ضمن بی حرکت نگه داشتن عضو دچار مار گزیدگی آن ناحیه از بدن در سطح پایین تر از قلب نگه داشته شود وسریعا به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه کند.

قانع همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده مار در منزل و محیط اقامت از برخورد تهاجمی با مار پرهیز کنند و با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تماس گرفته شود .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال زمستان سازمان آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قطر مراکز درمانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری، با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و به ‌منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: مدیریت شهری با هدف ساماندهی معابر و نهرهای سطح شهر و زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها و جداول، عملیات بهسازی و مرمت جداول و کانال‌های معابر را انجام می‌دهد.

وی افزود: عملیات جدول‌گذاری بعضی معابر شهری در راستای رفع آب‌گرفتگی‌های فصلی در سال‌های گذشته و ساماندهی وضعیت هدایت آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۳۰۰ متر طول تبدیل جدول کانی به نهری در خیابان فلسطین در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به اجرای عملیات لکه‌گیری، تراش و ترمیم، روکش آسفالت در معابر دارای آسفالت قدیمی، گفت: طی چند روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ تن آسفالت در خیابان‌های شهدا، جهانگیری و داوران برای لکه‌گیری، پخش و توزیع شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری و با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و نیز به منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

کد خبر 750819

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • شهر و حیات مدنی
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان