Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:44:17 GMT

۱۵ سال پیاده در راه نماز جمعه خوشاب

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۴۳۶

۱۵ سال پیاده در راه نماز جمعه خوشاب

در یک روز جمعه، در حال عبور از مسیر جاده بین‌المللی سبزوار به سلطان‌آباد (مرکز شهرستان خوشاب) هستم. پیرمردی که پرچم یا مهدی(عج) را به دوش گرفته و در حاشیه جاده در حال پیاده‌روی به سمت سلطان‌آباد است نظرم را به خود جلب می‌کند.

برخی از رانندگان با بی‌تفاوتی از کنارش عبور می‌کنند و برخی نیز درخواست می‌کنند تا او سوار خودرو آن‌ها شود، اما امتناع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توقف خودرو در کنار جاده به سمت او حرکت می‌کنم و دقایقی را با او به گفت‌وگو می‌نشینم.

این پیرمرد که خودش را اسکندر برقبانی و ساکن روستای برقبان از توابع شهرستان خوشاب معرفی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از  خراسان رضوی عنوان می‌کند: از حدود 15 سال قبل که اولین نماز جمعه شهر سلطان‌آباد اقامه شد، هر هفته پیاده مسیر 15 کیلومتری روستا تا محل نماز جمعه را طی می‌کنم.

این پیرمرد 70 ساله ادامه می‌دهد: عشق خاصی به شرکت در نماز جمعه دارم و شرکت در این نماز عبادی سیاسی به من انگیزه و انرژی خاصی می‌دهد.

برنامه‌ریزی در مسافرت برای شرکت در نماز جمعه

وی تصریح می‌کند: کارگر ساده‌ای بیش نیستم، بی‌سواد هستم و حتی سواد نوشتن اسم خودم را نیز ندارم اما انگیزه ویژه‌ای برای پیاده‌روی جهت حضور در نماز جمعه دارم. تاکنون در نماز جمعه 17 شهرستان مختلف در کشور از جمله رشت، تهران، نیشابور و بجنورد شرکت کرده‌ام و همیشه در مسافرت‌ها به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنم تا بتوانم در نمازجمعه شرکت کنم.

برقبانی با تأکید بر اینکه علاقه زیادی به تلاوت قرآن دارم اما سواد خواندن ندارم، بیان می‌کند: وقتی در جلسات قرآنی و محافل انس با قرآن و یا سخنرانی علما حضور دارم، سعی می‌کنم به معانی آیات قرآن گوش بدهم و در حد ممکن به آن عمل کنم.

وی با سفارش به اقامه نماز اول وقت، اضافه می‌کند: قدر نماز جمعه‌ها را باید بدانیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم؛ چرا که هیچ‌گاه تکرار نخواهند شد.

این نمازگزار خوشابی با انتقاد از فرصت‌سوزی جوانان و از دست دادن نیروی جوانی بدون برنامه‌ریزی و هدف، بیان می‌کند: جوانان برای اقامه نماز، عبادت و بندگی خدا سستی و تنبل نکنند و پرهیز کار باشند.

ما ديوانه خدا هستيم اين ره عشق است راه عقل نيست

در حالی با او خداحافظی می‌کنم که سخنان شهید بهشتی در ذهنم مرور می‌شود «تا انسان عقل حسابگر معامله‌گر را از خانه تنش بیرون نکند، عشق خدا به خانه دلش قدم نگذارد، عاشق شوید. برادرها، خواهرها عاشق شوید. زندگی به عشق است. عقل به آدم زندگی نمی‌دهد. عقل به آدم حساب می‌دهد چطور بخورد، چطور بهتر بخوابد، چطور بهتر پلاسیده شود، چطور بهتر دلمرده باشد. عشق است که در دل انسان آتش زندگی و شعله زندگی را بر می‌فروزاند. مسلمان عاشق است، عاشق خداست، عاشق حق است، عاشق عدل است، عاشق انسان شدن است، عاشق ملکوت است و دنیا با همه زیبندگی‌ها و فریبندگی‌ها، برایش صرفاً میدان ساخته شدن و ره پیمودن به‌سوی آن معبود و معشوق جاودان است‌».

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار خوشاب سلطان آباد نماز جمعه سفر عشق شهید بهشتی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 

 نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

 شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج، بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد.

 نماز جمعه میناب

حجت الاسلام علی رنجبری امام جمعه موقت میناب با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: علم و دانش آشکارترین وسیله برای عزت و قدرت کشور است.

نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ملی کشور وظیفه همه مردم است و نقش بانوان در اعتلای جامعه و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی بسیار تاثیر گذار است.

 نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

شیخ محمد حسین محمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: امت اسلامی باید نقش ویژه خود را در حمایت از مردم مسلمان و مظلوم غزه بیش از پیش ایفا کند.

 نماز جمعه قشم

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با گرامیداشت روز معلم گفت: بزرگ ترین ماموریت معلمان در ایران اسلامی امروز، انقلابی بودن و جهاد تبیین است.

 نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم گفت: معاد، الهام بخش انسان مومن برای پیمودن مسیر درست زندگی است.

 نماز جمعه رودان

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان با اشاره به نامناسب بودن راههای روستایی این شهرستان گفت: برخی از جاده های روستایی منطقه متناسب با نیاز روز بهسازی نشده و متولیان حوزه راهداری و راهسازی باید چاره اندیشی کنند.

نماز جمعه بستک

حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه بستک با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از مسولان خواستار راه اندازی این رشته ورزشی در شهرستان بستک شد.

 نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

 نماز جمعه بندرخمیر

حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیرگفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای ترمیم کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

 نماز جمعه جاسک

حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک با اشاره به هفته کار و کارگر خواستار توجه و رفع مشکلات کارگران شهرداری در این منطقه و تامین امنیت شغلی آنان شد.

 نماز جمعه پارسیان

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکل موات اعلام شدن بخش زیادی از زمین‌ها منازل و ملک‌های مردم در این شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع در قوه قضائیه و رفع مشکل شد.

 نماز جمعه سیریک

حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت سیریک از مسئولان شهری و شهرداری خواست به شهرک کارمندان و جاده مرزبانی توجه بیشتری کنند.

 نماز جمعه بشاگرد

حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد با گرامیداشت روز کارگرگفت: مسئولان تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقاء یابد.

نماز جمعه هرمز

 حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر با کشورهای منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه تهران
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند