Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@21:34:08 GMT

خودروهای گذرموقت پلاک ملی نمی گیرند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۴۶۷

خودروهای گذرموقت پلاک ملی نمی گیرند

تین‌نیوز | 

 رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هیچ فردی به جز مالک اصلی، اجازه رانندگی با خودروهای گذرموقت را ندارد، بار دیگر هشدار داد: خودروهای دارای پلاک گذرموقت به هیچ عنوان قابل نقل و انتقال و خرید و فروش نیستند و پلاک ملی نمی گیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل ازایرنا، روز چهارشنبه پلیس راهور، سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه در سایت‌ها و فضای مجازی بعضاً دیده می‌شود خودروهای پلاک گذر موقت را برای خرید و فروش عرضه کرده‌اند، افزود: این اقدام کاملا غیرقانونی بوده و این خودروها اجازه نقل و انتقال و خرید و فروش ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خودروهای گذر موقت برابر دستورالعمل صادره اگر از کشور امارات وارد کشور شده باشند، حداکثر یک ماه اجازه تردد دارند که این مدت تمدید نمی شود. از سوی دیگر این خودروها اگر از کشور افغانستان یا کشورهای حوزه خلیج فارس به جز امارات وارد کشور شوند، دو ماه اجازه تردد دارند که این مهلت نیز قابل تمدید نیست.

به گفته رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خودروهایی که از سایر کشورها و از جمله کشورهای اروپایی وارد کشور شوند نیز ۳ ماه اجازه تردد داشته و سه ماه دیگر نیز می‌توانند در صورت احراز شرایط لازم در کشور تردد داشته باشند و تمامی این خودروها پس از پایلن مهلت های ذکر شده باید از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به این که تنها افرادی که این خودروها را وارد کشور می‌کنند اجازه تردد با آنها را دارند افزود: هیچ فرد دیگری اجازه رانندگی با این خودروها را ندارد و در صورت مشاهده پلیس نسبت به برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام می شود.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه خودروهای گذر موقت به هیچ عنوان قابل خرید و فروش و نقل و انتقال نیستند تاکید کرد: این خودروها در صورتی که در پایان دوره ای که مجوز تردد دارند از کشور خارج نشوند کالای قاچاق محسوب شده و پلیس ضمن توقیف خودرو فرد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی می کند.

وی گفت: در عین حال خودروهای متقاضی پلاک گذر موقت از هر مرزی که وارد کشور می شوند باید در اولین مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرزی پلاک گذر موقت بگیرند و پس از آن اجازه تردد در کشور را دارند. در غیر اینصورت این خودروها توسط پلیس توقیف شده و امکان تردد نخواهند داشت.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان نسبت به فروش خودروهای گذر موقت با ترفندهای مختلف اقدام می کنند افزود: شهروندان آگاه باشند که به هیچ عنوان این خودروها قابل خرید و فروش نیستند و این افراد کلاهبردار بوده و قطعاً خریدار با ضرر مالی مواجه خواهد شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودروهای گذرموقت پلاک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آقای مهدی تقدسی با اعلام این خبر تاکید کرد که در این طرح چهار خودروی وارداتی شامل خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی، فقط برای ثبت‌نام کنندگان مرحله نخست خودروهای وارداتی که اسفند ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که نخستین دور از فروش خودروهای برقی است، فقط برای متقاضیان مرحله نخست ثبت‌نام خودروهای وارداتی که اسفند ۱۴۰۱ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.

خودروهای عرضه شده در این مرحله شامل هیوندای برقی، لاماری هیبریدی و نیسان سانی است. واجدین شرایط تا پایان روز ۱۸ اردیبهشت، فرصت دارند خودروی مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.

کد خبر 849480 برچسب‌ها سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • توقف تردد خودروها در بعضی از خیابان های شهر ایلام به اثر سیلاب