Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:01:57 GMT

۵۰۴ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۵۰۶

۵۰۴ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شد

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۳ هزار کودک در مناطق مختلف استان در طرح غربالگری بینایی سنجی شرکت کرده اند که از این تعداد ۵۰۴ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

«بهزاد ستاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، گفت: طرح غربالگری شنوایی و غربالگری بینایی سنجی ویژه کودکان 3 تا 6 سال از مهمترین طرح های اجرایی برای افزایش سلامت جامعه اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، تصریح کرد: بیش از 73 هزار کودک در مناطق مختلف استان در طرح غربالگری بینایی سنجی شرکت کرده اند که از این تعداد 504 کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

 

این مقام مسئول، افزود: در طرح شنوایی سنجی نیز 22 هزار کودک مشارکت کرده اند که از این تعداد 97 کودک مبلات به افت شنوایی شناسایی با انجام روش های مختلف از ناشنوایی آنها جلوگیری شده است.

 

وی، خاطر نشان کرد: ارائه مشاوره به زوجین برای انجام آزمایش های ژنتیکی و جلوگیری از تولد نوزادان معلول از دیگر خدمات مراکز مشاوره بهزیستی در سطح استان است.

 

ستاری، اظهار داشت: سامانه مشاوره روانشناختی با شماره 1480 نیز به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به عموم مردم است و در سال گذشته بیش از 15 هزار نفر از اهالی استان از خدمات این سامانه است.

 

مدیر کل بهزیستی استان، اعلام کرد: خط تماس تلفنی اورژانس اجتماعی (123)  به صورت 24 ساعته فعال است و سال گذشته 6 هزار و 427 جهت مداخله در آسیب های اجتماعی مانند کودک آزادی، خشنونت و همسرآزاری، خودکشی برقرار شد.

 

ستاری، یادآور شد: بزودی گزارش کاملی از اجرای طرح «مانا» در استان اردبیل ارائه خواهیم داد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز شهرستان دزفول دزفول نماز جمعه روزنامه شنوایی سنجی اورژانس اجتماعی بینایی سنجی غربالگری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان