Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:00:33 GMT

قاچاق صادرات سوخت و کالاهای اساسی نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۶۵۶

قاچاق صادرات سوخت و کالاهای اساسی نگران کننده است

انارکی با اشاره به کاهش قاچاق واردات به کشور گفت: قاچاق صادرات سوخت و کالاهای اساسی به دلیل مزیتی که دارند نگران کننده است.

«احمد انارکی»‌ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد گزارش هیات تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گزارش هیات تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی قرائت شد و آماده چاپ برای قرائت در صحن مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیات تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت:در حال حاضر ما دیگر قاچاق واردات به کشور نداریم و آن چیزی که در حال حاضر در کشور وجوددارد قاچاق صادرات است که آن هم نگران کننده است و این قاچاق دربحث مواد سوختی و کالاهای اساسی همانند گوشت انجام می شود.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی مزیت صادراتی داشته باشیم به دلیل بالا رفتن قیمت ارز قاچاق صادرات اتفاقات می افتد به این دلیل قاچاق واردات کم شده است که قیمت ارز بالا رفته است و هرچی کالای ایرانی بخرید به نفع تان است در واقع این مزیتی برای کم شدن قاچاق واردات بود ولی در ازای آن هرچه از کشور صادر شود به نفع است ولی قاچاق صادرات آن هم کالاهای که از یارانه پنهان برخوردار هستند یعنی سوخت، نان و سایر کالاهای اساسی نیز به نفع کشور نیست.

 

وی ادامه داد: ما در کشور هزاران میلیارد یارانه پنهان و غیر مستقیم می دهیم که اصولا دادن این یارانه درست نیست و اگر قیمت کالاها واقعی شود به نفع اقتصاد کشور است و با این شرایط قطعا قاچاق صادرات نیز مزیتی نخواهد داشت.

 

انارکی تاکید کرد: این فرمول اقتصادی است و از روزی که دلار گران شده است قاچاق در بخش وارادت مقرون به صرفه نیست و الان قاچاق صادراتی مقرون به صرفه شده است و ستاد مبارزه باقاچاق کالا نیزدراین زمینه گزارش داده اند و این اتفاقات همچنان در حال انجام است.

 

رئیس هیات تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: دولت اقداماتی برای جلوگیری از قاچاق صادرات انجام داده است اما این اقدامات کافی نیست. جلوی جابجایی دام و برخی کالاهای اساسی را گرفتند اما متاسفانه قاچاق سوخت ادامه دارد که باید سازوکار لازم برای جلوگیری از این اتفاق در کشور بیفتد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیرجند اردبیل نماز جمعه خسارت سیل اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان جنوبي قاچاق کالا سوخت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کامرون دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آی تی وی انگلیس خواهان جلوگیری از «صادرات اقلام تحریمی و تقویت ماشین جنگی روسیه» است.

صادرات شماری از کالاهای غربی از جمله از آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس به کشورهای آسیای مرکزی همچون قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان افزایش یافته است. غربی‌ها معتقدند که کالاهای تحریمی از جمله اقلام دارای کارکرد دوگانه از این کشورها به روسیه می‌رود.

اسکای نیوز گزارش داد که صادرات انگلیس به قرقیزستان هزار و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که تجهیزات پهپاد و ماشین‌آلات سنگین از جمله کالاهای صادراتی به قرقیزستان است.

کامرون اظهار کرد که انگلیس مخالفت تعاملات تجاری روسیه و قرقیزستان نیست اما با دولت قرقیزستان برای جلوگیری از تضعیف نظام تحریمی غرب علیه روسیه همکاری می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال اسفند ماه در گزارشی در مورد ناکارآمد بودن تحریم‌های غرب علیه مسکو مدعی شد که کوادکوپتر، هلی‌شات و تراشه‌های ساخت آمریکا به نحو فزاینده‌ای از مبدأ چین و از طریق مسیرهای تجاری آسیای مرکزی به روسیه سرازیر می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد که علیرغم تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا، کالاهای دومنظوره ممنوعه که قابلیت مصرف در حوزه نظامی دارند و اغلب آنها در چین تولید می‌شوند، از طریق قزاقستان و قرقیزستان وارد روسیه می‌شوند.

به نوشته این رسانه، برخی از این کالاها تولید شرکت های آمریکایی هستند و این موسسات اعلام کرده اند که بدون اجازه آنها این اقلام به روسیه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد