Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ محمد خلیلی مدیر کل گمرک استان قم در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به لزوم صدور پروانه خروج موقت برای مسئولان موکب‌ها در ایام اربعین گفت: افرادی که تمایل به برپایی موکب در ایام اربعین در کشور عراق دارند از هم اکنون می‌توانند برای دریافت پروانه خروج خود و وسایل مورد نیاز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم هم از ممنوعیت صدور صورت وضعیت دربستی برای اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در ایام اربعین سخن گفت و افزود: علت این ممنوعیت کمبود اتوبوس و مینی بوس برای حمل و نقل زائران به مرز عراق است.

دبیر شورای تامین استان نیز خاطرنشان کرد: امسال روادید برای زائران ایرانی لغو شده، اما همراه داشتن گذرنامه الزامی است.

وی گفت: بنابراین همه زائران و نیرو‌های موکب‌ها از هم اکنون برای صدور گذرنامه اقدام کنند تا با ازدحام در روز‌های منتهی به اربعین مواجه نشوند.

دکتر داداشی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هم بر ضرورت صدور گواهی بهداشتی حمل فرآورده‌های خام دامی و طیور پیش از ارسال به عراق تاکید کرد.

عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استاندار هم با بیان اینکه سیاست راهبردی قم در پیاده روی بزرگ اربعین در عراق، تجمیع نیرو‌های داخلی و تلفیق با نیرو‌های عراقی به منظور برگزاری هرچه گسترده‌تر آن است، پیاده روی بزرگ اربعین را مانور سیاسی شیعه توصیف کرد و گفت: دستاورد این مهم باید وحدت و جلوگیری از هرگونه تشتت و تلفیق ایرانی‌ها و عراقی‌ها برای برگزاری هرچه گسترده‌تر این پیاده روی باشد.

وی بر ضرورت آموزش همه نیرو‌ها در زمینه‌های بهداشتی خدماتی امنیتی و سایر زمینه‌ها تاکید کرد.

عالی پور ضرورت آسیب شناسی دستگاه‌ها از فعالیت‌های سال گذشته شان را نیز مورد توجه قرار داد تا خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

وی همچنین به ضرورت خدمت رسانی به زائران اربعین در قم اشاره کرد و گفت: در این ایام که زائران زیادی از کشور‌های دیگر به قم می‌آیند باید توجه ویژه‌ای به کنترل بازار شود.

عالی پور تصریح کرد: به جز نذورات و تبرکات که رایگان به زائران داده می‌شود، هیچ الزامی به رایگان بودن سایر خدمات وجود ندارد.

انتهای پیام/الف

آمادگی گمرک قم برای صدور پروانه خروج موقت اربعین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد اربعین گمرک مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا