Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:41:18 GMT

گیلان| مرکز جامع سلامت در لوشان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۴۳۸۹

گیلان| مرکز جامع سلامت در لوشان احداث می‌شود

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: مرکز جامع سلامت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و وزارت نفت در لوشان احداث می‌شود. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه در چند ساله اخیر اوضاع امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان رودبار به نحو قابل ملاحظه‌ای ارتقاء پیدا کرده است اظهار داشت: مرکز جامع سلامت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و وزارت نفت به زودی در لوشان احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودبار در مجلس افزایش تعداد متخصصان و کادر پزشکی در این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: احداث یک کلینیک ویژه در شهر لوشان برای انجام ویزیت‌های تخصصی از جمله اقداماتی است که در چند وقته اخیر در راستای افزایش سطح خدمات سلامت این منطقه انجام شده است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس احداث مرکز جامع سلامت در شهر لوشان را گامی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب‌تر به بیماران دانست و تصریح کرد: احداث این مرکز بلافاصله پس از اینکه زمین مورد نیاز آن مشخص و مراحل قانونی شهرستانی و استانی آن طی شود آغاز می‌شود.

مدارس تابستانی دین و سلامت در قم راه اندازی شد3382 مددجوی یزدی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتندکاروان سلامت در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد به‌روایت تصویر

جمالی افزایش تعداد پرسنل و چندین قلم دستگاه و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های رودبار، منجیل و لوشان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: تهیه دستگاه سی‌تی‌ اسکن برای بیمارستان رودبار از جمله این موارد است که مطمئناً با نصب و راه‌اندازی آن تحول بسیار خوبی در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی ارسال دستگاه‌های دیالیز برای شهرستان رودبار که اعتبار آن از محل کمک‌های خیران سلامت کشور تأمین شده است را مورد توجه قرار داد و افزود: با رایزنی‌هایی که انجام شده قرار است در صورت فراهم شدن این دستگاه‌ها نخستین محموله آن در سطح کشور برای شهرستان رودبار اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس وجود سه بیمارستان مجزا و نبود یک بیمارستان جامع تخصصی را از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان رودبار در گیلان، وجود بیمارستان جامع در این منطقه بسیار لازم و ضروری است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران به شهرستان رودبار و افزایش سطح خدمات بهداشتی و درمانی این منطقه را خواستار شد و گفت: توفیقات بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است اما با توجه به شرایط یاد شده منطقه، مقدار آن کافی نیست.

جمالی افزایش پزشکان خانواده، پیگیری مستمر جهت پرداخت حقوق پرستاران و کادر پزشکی فعال در شهرستان رودبار را نیز از جمله مهم‌ترین اقدامات خود خواند و عنوان کرد: تمام تلاش بنده این است که سطح خدمات سلامت و بهداشت و درمان شهرستان رودبار با توجه به نیازمندی‌های آن افزایش یابد.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار کرد: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می‌کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

 عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جز بودجه امسال دیده شده است.

 عین‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرنگاران به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

 وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

او با شاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

 عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر